Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1029
    C.Barrow
    Deltagare

      Märkte igår kväll när jag var ute och brummade att det låter lite om ratten ibland när man rattar på (typ parkering, korsningar osv).

      Själva ljudet är som ett väsande ljud. Ungefär som att det kommit in en bit karbonpapper i rattnavet eller nåt sånt… Svårt att förklara ordentligt. Ljudet hörs bara när man har stereon helt avstängd så det låter inte mycket alls.

      Styrservooljan ligger på rätt nivå både varm och kall så det borde väl inte vara oljan?

      Det låter lika mycket oberoende om bilen är varm eller kall också.

      Observera att det inte känns konstigt alls, precis som vanligt.

      Vad kan vara “fel”? Kanske är något som jag får acceptera bara?

      Jag har försökt glutta lite bakom ratten medans jag vred den fram och tillbaka och man ser inget suspekt iaf.

      Bilen är en WRX -01 som gått lite över 7000 mil.

      /Jimmy

      #41908
      Manor
      Deltagare

        Om det inte låter så mycket så är det nog samma ljud som jag har…och har haft länge länge länge…

        mvh Mats N

        #41910
        C.Barrow
        Deltagare

          Om det inte låter så mycket så är det nog samma ljud som jag har…och har haft länge länge länge…mvh Mats N

          Man får iaf intrycket att det är absolut ofarligt.

          Skönt (?) då att det kanske är fler som har nåt liknande (missförstå mig rätt)

          Jag tycker dock det är störande med såna där småljud :+

          #41909
          Mats
          Deltagare

            Du får skaffa ett grövre avgassystem… 😀

            Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

            #41912
            Sasse
            Deltagare

              Håller med dig. Det är extremt störande med småljud.
              Mats tips är dock en bra lösning.. Min bil låter så högt (läs; gott) att man inte hör sånt 🙂

              #41911
              C.Barrow
              Deltagare

                Håller med dig. Det är extremt störande med småljud.Mats tips är dock en bra lösning.. Min bil låter så högt (läs; gott) att man inte hör sånt 🙂

                Jag har redan APS 3″ från turbon och bakåt 😀
                Det låter dock väldigt tamt (läs, inget alls)…

                #41913
                Sasse
                Deltagare

                  Håller med dig. Det är extremt störande med småljud.Mats tips är dock en bra lösning.. Min bil låter så högt (läs; gott) att man inte hör sånt 🙂

                  Jag har redan APS 3″ från turbon och bakåt 😀 Det låter dock väldigt tamt (läs, inget alls)…

                  Sälj, köp Blitz.. Då lever det om 😛

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.