Är din fråga om det finns olika varianter av LMM:en till 99-00?
1. Ett öppet filter är ingen höjdare för vare sig effekt eller LMM:en. Enda anledningen är att man måste om en frontmatad IC har monterats, i annat fall är det helt värdelöst och behövs inte.
2. Det sägs att den senare LMM:en var uppgraderad för bättre hållbarhet. Att däremot den gamla LMM:en skulle ge fel signaler, tror jag dock inte på. I så fall så skulle den ha bytts ut på förlängd garanti, men så har inte skett.
3. Visst kan man åka med den gamla LMM:en tills den säckar…problemet är att den kan gå sönder när som helst, och detta utan att check engine lampan behöver lysa. Höga varv, öppet luftfiler och en LMM som börjar säcka…så kommer motorraset som ett brev på posten.
Har du en ny LMM så är det väl bara att byta ut den. Kostnaden är väl runt 1.500:-, och utslaget på 10000 mil (eller mer) så är det ju bara kaffepengar. Ett hett tips är att göra sig av med det öppna filtret i samma veva.