SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor LMM impreza GT 00:a

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    stoffe86
    Deltagare

tjena ska åka o mappa min bil snart, satte på öppet luftfilter på den fíck höra att Lmm skiljer sig mott de nya ? ,

tanken var att sätta på den nya Lmm , men de är ju inge fel på den gammla så varför inte köra på den tills den går sönder o sen sätta in den nya ?

fick också höra att den gammla gav fel signaler så att motorn fick för lite sopa och kunde skära ?

Mvh stoffe

Manor
      Deltagare

Är din fråga om det finns olika varianter av LMM:en till 99-00?

1. Ett öppet filter är ingen höjdare för vare sig effekt eller LMM:en. Enda anledningen är att man måste om en frontmatad IC har monterats, i annat fall är det helt värdelöst och behövs inte.
        2. Det sägs att den senare LMM:en var uppgraderad för bättre hållbarhet. Att däremot den gamla LMM:en skulle ge fel signaler, tror jag dock inte på. I så fall så skulle den ha bytts ut på förlängd garanti, men så har inte skett.
        3. Visst kan man åka med den gamla LMM:en tills den säckar…problemet är att den kan gå sönder när som helst, och detta utan att check engine lampan behöver lysa. Höga varv, öppet luftfiler och en LMM som börjar säcka…så kommer motorraset som ett brev på posten.

Har du en ny LMM så är det väl bara att byta ut den. Kostnaden är väl runt 1.500:-, och utslaget på 10000 mil (eller mer) så är det ju bara kaffepengar. Ett hett tips är att göra sig av med det öppna filtret i samma veva.

Mumin
        Deltagare

min lmm är byt för 1.5 år sedan kanske 3000 mil. har öppet och har kört kanske 1500mil med det.. funkar kanon men märkar att laddtrycket börja svaja 🙁 när jag trycker på 1, 2an så laddar den som satan sen uppehåll i 0.5 sec sen jämn laddning igen.

ska se vad LLM kostar. jag får ju inköps pris från subaru om ni bor i sthlm så kan jag fixa åt er som vill ha också.

Mumin
          Deltagare

jag är på G med avgas 3″ från tubro med 100 cell katt och sen mappning….

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.