SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor LMM Trasig ?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    stoffe86
    Deltagare

tjena var ute o åkte lite med bilen i dag och gasar på laddar runt 1 bar sen käns de som bilen dör händer inget när man gasar väntar typ 2 sec så går de att åka normalt med den.

ingen dålig tomgång när man står stilla heller, de började lukta lite konstigt efter att de här hände, åker också med öppet luftfiltrer .

just när man ska dra på som de hugger till , kan de vara Lmm som har pajat ??

Bilen är impreza gt 00:a

Fricke.w
      Deltagare

Om deta händer enbart när du för upp ladtrycket, så kan de mycket väll även vara ett tändstift eller flera som är dålig, får lite svårt att hänga med då nämligen, eller tändspole eller dylikt, kan ju även vara magnetventilen som spökar för dig, eller mappsensorn, eller som du säger LMM, men då brukar bilen oftast gå lite halv kasst på tomgång, eller dippa i varv när du tex stannar i rödljus.
        Beskriv gärna lite mer ingånde hur du upplever problemet.

MVH
        Fricke.w

stoffe86
        Deltagare

Fick bilen från JRM i torsdags mappad och klar , sitter störe turbo i den o lite andra saker, sitter öppet filter plockad isär det i dag o då va de ganska blöt fuktigt på grund av att de har Regnat,

de som hände var att jag skule ut o test och åka i går o så när bilen har blivit varm så drar jag på 2:ans vxl o så låter de typ som en slang skjuts vid 1,1 bar typ, sen dör den i 2 sec och sen kan man åka normalt igen men så fort jag börjar ladda så slår den i från , och när de hände första gången så började de luckta som att den fettade på ordentligt så jag antar att de är Lmm som pajat , så att den fettatde på ordentligt som att den gick in i ett safe lägge

kan man se om tråden har pajat på LMM ??

ska ringa JRM i morn o fråga vad dom kan tänckas tro att de är

stoffe86
          Deltagare

ingen som har haft liknande problem ??? kan också va ett tryck rör lr nått ?? då de sitter FMIC

Adam K
            Deltagare

Om lmm pajar *ordentligt* så att ecun går i limp home mode så kan du inte köra normalt igen efte ett par sekunder.
              Kan du få upp fullt laddtryck utan att det pyser och har sig?
              Annars kan jag tänka mig att någon slangkoppling lyfter vid fullt ladd eller att dumpen inte orkar hålla.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.