Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1732
    Snofi
    Deltagare

      Hejsan

      Skulle börja montera min Fmic idag. Men när jag hade fått bort grillen så skulle jag lossa skruvar men stora brickor, vet ni vilka jag menar?

      Iaf dom var jävligt rostiga och snurrade bara, har ni några bra tips för att få loss fronten snabbt och lätt?

      Tacksam för svar!

      /Stoffe

      #46543
      Snofi
      Deltagare

        Hejsan

        Skulle börja montera min Fmic idag. Men när jag hade fått bort grillen så skulle jag lossa skruvar men stora brickor, vet ni vilka jag menar?

        Iaf dom var jävligt rostiga och snurrade bara, har ni några bra tips för att få loss fronten snabbt och lätt?

        Tacksam för svar!

        /Stoffe

        #46531
        Kvarnis
        Deltagare

          Ska du ta bort kofångaren så sitter det bultar på h/v sida som du behöver lossa under canistern och vid batteriet sitter dom.
          19mm hylsa vill jag minnas så härpå fredag kvällen… skål btw

          #46532
          Kvarnis
          Deltagare

            Ska du ta bort kofångaren så sitter det bultar på h/v sida som du behöver lossa under canistern och vid batteriet sitter dom.
            19mm hylsa vill jag minnas så härpå fredag kvällen… skål btw

            #46554
            Christian S
            Deltagare

              Ska du ta bort kofångaren så sitter det bultar på h/v sida som du behöver lossa under canistern och vid batteriet sitter dom.19mm hylsa vill jag minnas så härpå fredag kvällen… skål btw

              ja det sitter 2st skruvar/sida i rambalken och sen sitter det ju 1st skruv/sida under i framkant + skruvarna i konsolen på sidorna vid hjulhusen.

              #46553
              Christian S
              Deltagare

                Ska du ta bort kofångaren så sitter det bultar på h/v sida som du behöver lossa under canistern och vid batteriet sitter dom.19mm hylsa vill jag minnas så härpå fredag kvällen… skål btw

                ja det sitter 2st skruvar/sida i rambalken och sen sitter det ju 1st skruv/sida under i framkant + skruvarna i konsolen på sidorna vid hjulhusen.

                #46536
                Mumin
                Deltagare

                  om du inte får låss skiten kapa skiten och fixa nya hål med fräsha gänger 😛

                  #46535
                  Mumin
                  Deltagare

                    om du inte får låss skiten kapa skiten och fixa nya hål med fräsha gänger 😛

                    #46533
                    Turbovin
                    Deltagare

                      Det går ju faktiskt att få loss enbart plasthöljet utan att ta bort stötfångarbalken. Man får ta loss de plastnitar som sitter i ovankant på frontens insida.

                      #46534
                      Turbovin
                      Deltagare

                        Det går ju faktiskt att få loss enbart plasthöljet utan att ta bort stötfångarbalken. Man får ta loss de plastnitar som sitter i ovankant på frontens insida.

                        #46539
                        Snofi
                        Deltagare

                          Vet ni om det finns bilder på detta eller det är bara att luska fram när man är vid bilen och pillar?

                          För under grillen och under lyserna sitter det 5 eller 6 skruvar om jag inte tänker fel, och dom ska ju bort men dom e så galet jävla rostiga så det bara snurrar utan att det går att hålla emot. Det finns inte mycket plats för att kapa dom heller.

                          Eller så e jag helt jävla fel ute ;P

                          #46544
                          Snofi
                          Deltagare

                            Vet ni om det finns bilder på detta eller det är bara att luska fram när man är vid bilen och pillar?

                            För under grillen och under lyserna sitter det 5 eller 6 skruvar om jag inte tänker fel, och dom ska ju bort men dom e så galet jävla rostiga så det bara snurrar utan att det går att hålla emot. Det finns inte mycket plats för att kapa dom heller.

                            Eller så e jag helt jävla fel ute ;P

                            #46545
                            Snofi
                            Deltagare

                              Lånade en bild av turbovin

                              http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Snofi&cat=95017&image=808926

                              Där jag har ringat in där sitter dom rostiga skruvarna jag försöker få bort, för får jag bort dom tror jag att fronten kommer sitta löst.

                              #46540
                              Snofi
                              Deltagare

                                Lånade en bild av turbovin

                                http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Snofi&cat=95017&image=808926

                                Där jag har ringat in där sitter dom rostiga skruvarna jag försöker få bort, för får jag bort dom tror jag att fronten kommer sitta löst.

                                #46541
                                Snofi
                                Deltagare

                                  Nu är den loss men det såg ju för jävligt ut så jag får ta och slipa ner hela balken och lacka om den innan IC kommer på

                                  Biler:
                                  http://www.garaget.org/gallery/index.php?top_cat=30

                                  /Stoffe

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.