SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor luftfilter

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4648
    berne
    Deltagare

      funderar på att köpa HKS luftfilter kollade på jrm å dom ska ju ha 4500kr för de

      kopietar från sidan

      HKS-1508-SF001 – Racing Suction Kit Impreza GT 1999-2000

      Det ultimata luftfilterkittet, komplett med insugsrör av aluminium med optimal utformning för bästa möjliga luftflöde. När det är dags för filterbyte byter du enbart ut ”filtermattan” vilket i längden blir mycket kostnadseffektivt. Komplett kit innehållandes alla erforderliga monteringsdetaljer.

      OBS!!! Vid användande av detta kit rekommenderas omprogrammering av ECU då bilen annars kan gå för snålt på höga varv.

      vad tror ni händer om man monsterar de än då?
      tänkte på de sista dom har skrivet kör ej med org nu

      #66743
      tendency
      Deltagare

        Om du inte har tänkt mappa och de rekommenderar mappning så ska du kanske inte montera..
        Varför inte köpa deras Apexi luftfilterkit? Det kostar 1500kr och är lättmonterat.

        #66744
        Turbovin
        Deltagare

          Hmm du skriver på din garaget-sida att du har ett APS Cold Air Intake? Varför vill du byta till nåt värdelöst kitt som kommer suga varmluft under huven istället?

          Och hoppas din bil varit mappad för APS-kittet för den böjen från luftfilterröret skapar turbulens över LMM. Var ett gäng bilar i England som rasade p.g.a. detta. LMM:n måste skalas om i mappen när man kör med APS.

          #66747
          berne
          Deltagare

            Hmm du skriver på din garaget-sida att du har ett APS Cold Air Intake? Varför vill du byta till nåt värdelöst kitt som kommer suga varmluft under huven istället?Och hoppas din bil varit mappad för APS-kittet för den böjen från luftfilterröret skapar turbulens över LMM. Var ett gäng bilar i England som rasade p.g.a. detta. LMM:n måste skalas om i mappen när man kör med APS.

            nej den är inte mappad, men ägaren före mig sa att ägare för honom hade mappat den finns dock inte några papper på de, så de vet ja inte om man kan tror på, eller har du tips på hur man kan kolla de?

            japp har allt aps cold air intake sitter ju nästan i hjulhuste pgra av att den är så lång

            #66745
            Turbovin
            Deltagare

              nej den är inte mappad, men ägaren före mig sa att ägare för honom hade mappat den finns dock inte några papper på de, så de vet ja inte om man kan tror på, eller har du tips på hur man kan kolla de?japp har allt aps cold air intake sitter ju nästan i hjulhuste pgra av att den är så lång

              Enda är väl att koppla upp den med dator som har ecutek-programvaran antar jag? Alternativt att kolla med bredbandslambda så att den inte går för snålt (eller tokfett).

              Jag kommer också köra med ett stort filter i hjulhuset, större än filtret du får med till APS-kittet. Bästa stället att ha filtret på om man inte har möjlighet att köra med original filterbox. Suger garanterat kall luft, kanske lite olämpligt bara om man gillar att leka på leriga skogsvägar.

              #66746
              Steewe
              Deltagare

                nej den är inte mappad, men ägaren före mig sa att ägare för honom hade mappat den finns dock inte några papper på de, så de vet ja inte om man kan tror på, eller har du tips på hur man kan kolla de?japp har allt aps cold air intake sitter ju nästan i hjulhuste pgra av att den är så lång

                Enda är väl att koppla upp den med dator som har ecutek-programvaran antar jag? Alternativt att kolla med bredbandslambda så att den inte går för snålt (eller tokfett).Jag kommer också köra med ett stort filter i hjulhuset, större än filtret du får med till APS-kittet. Bästa stället att ha filtret på om man inte har möjlighet att köra med original filterbox. Suger garanterat kall luft, kanske lite olämpligt bara om man gillar att leka på leriga skogsvägar.

                Om du har luftfiltret sitter i innerskärmen ser jag ingen som helst anledning att byta till ett som sitter i motorrummet och suger varmluft. Måste väl finns mkt annat att lägga pengarna på?

                På tal om luftfilter i skärmen, har ett BMC F1 sitter där nu och det är skapligt skitigt, någon som vet om det går bra att göra rent det med vilket rengöringskit som helst eller finns det andra bra lösningar?

                //SS

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.