Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #549
    MittX
    Deltagare

      ja som sagt detta har säkert vart uppe inann, men men bakfull som man är så orkar man inte söka…..

      men som sagt har tänkt fixa K&N luftfilter… är d nått att satsa på lr? och går inte LMM sönder om man har på öppet.. har för mig att ja har hört d iaf…

      #38684
      hogmark
      Deltagare

        Hmmm, vilken imprezamodell har du ?

        Vad du riskerar är att LMMen går sönder, vilket ofta händer även med original luftbox. Den är iof lätt att byta själv och har blivit rätt billig. Sen får du räkna med svaj i laddtrycket, vilket kan lösas med en dawes device.

        #38687
        MittX
        Deltagare

          ja har GT -00

          oki så dax att investera ett K&N filter nu då…

          vart får man tag på billig sådan och billig dawes??

          #38685
          hogmark
          Deltagare

            Skall du installera en dawes så bör du även ha en laddtrycksmätare !
            Jag beställde mitt K/N på motornord, passade klockrent.
            Vet ej vart grabbarna köper sina dawes… fråga SAM, eller sätt ut en annons under köpes 🙂

            #38688
            MittX
            Deltagare

              huumm jaja får la börja lete lite billiga nu då..jaga rabatt;)

              #38689
              Vectorm12
              Deltagare

                Ett tips vad gäller luftfilter som jag fick var att man ska köra med ett så kallat “vått filter” för att minimera risken för att LMM:en går åt skogen. Detta återstår dock att verifiera eftersom jag inte har monterat mitt Apexi än…

                #38686
                hogmark
                Deltagare

                  Hmmm, vad jag har hört så kan det ev vara filteroljan som sabbar mätaren. Så om du skall tvätta filtret och ha på ny olja. Ha INTE på för mycket 😉

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.