SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Luftmassemätaren till en Type RA

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    ImprezaBeccii
    Deltagare

Hejsan!

Jag har en Impreza WRX Type RA

Jag undrar om någon kan svara på hur man märket att luftmassemätaren är kass? Går bilen ryckit eller vad ?

Tacksam för svar

Mvh Rebecca

Lillman
      Deltagare

Det kan vara allt från att bilen inte vill gå på tomgång till att du inte märker någon skillnad alls.

ett enkelt sätt att kolla är att rycka ur kontakten till lmm. går bilen sämre så är lmm hel, går bilen bättre så är lmm trasig.

men som sagt bäst är att kolla med verkstads datorn, då ser du värden från lmm.

// Lillman

Adam K
        Deltagare

Det kan vara allt från att bilen inte vill gå på tomgång till att du inte märker någon skillnad alls.ett enkelt sätt att kolla är att rycka ur kontakten till lmm. går bilen sämre så är lmm hel, går bilen bättre så är lmm trasig.men som sagt bäst är att kolla med verkstads datorn, då ser du värden från lmm.// Lillman

Inte ens den metoden är kassaskåpssäker, min av helt enkelt inte tillräckligt hög spänning vid högre flöde emn funkade utmärkt i lägre.
          Och ingen CEL…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.