Jag och brorsan har kört med 3 bar efter att ha läst här på forumet och rejsa.nu, pratade lite med en garagegranne som kör rally i Volvo orginalcup och han körde med 2,2 – 2,3 på tävling men då är det iof med slang i fälgarna.
Själva kör vi utan slag och resonerar som så att det är nog bättre att ha lite mer tryck så inte däcken kränger av när man kommer på tvären 🙂
Tackar, fick bli 3.0 och det gick kalas. Tycker dock att jag hade lite sämre bromsverkan än när jag åkte med grimlock förra året. Kul var det iallafall och en grym skillnad mot vanliga däck.
Så passerar någon Arvidsjaur och är sugen på lite isåka är det bara att höra av sig 🙂
Rallymekarräven som lade på mina däck fyllde 2,5 för att det inte skulle kränga av. Utan slang och breda fälgar. Har funkat finfint. Annars ansåg han att 2,2 var optimalt.
Fast till att leka på is’n är det väl inte så petigt. Håll det över 2,5 för å vara på säkra sidan.
Sen skiljer greppet ganska mycket beroende på däckets fason. Och isens.
Jag kör halvslitna, med alla dubb kvar, men det var märkbar skillnad när jag fick prova nyare däck med skarpa dubb.
Jag provade 3 bar en gång o de gick å helsike. Däcken tappade dubb fort och fäste gjorde det inte. Kunde typ köra baklänges in i kurvorna då. Jag brukar köra 2,5 som kalltryck, det fungerar alltid perfa. Prova 2,5 ska de se det kommer bromsa bättre 🙂
Författare
Inlägg
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.