- Detta ämne har 13 svar, 1,628 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
24 januari, 2006 kl. 06:32 #957RolgarDeltagare
Det luktar bränt i och utanför bilen när jag står still. jag tror att det luktar bränd olja. jag har inte bytt olja nyligen. Nån som har nån ide om vad det kan vara?
MVH Alex
24 januari, 2006 kl. 06:32 #41469RolgarDeltagareDet luktar bränt i och utanför bilen när jag står still. jag tror att det luktar bränd olja. jag har inte bytt olja nyligen. Nån som har nån ide om vad det kan vara?
MVH Alex
24 januari, 2006 kl. 07:07 #41465MatsDeltagareKan vara ventilkåpspackningen som läcker lite. Den sitter ju direkt ovanför grenröret och det behövs ingen stor droppe för att det skall lukta riktigt mycket. Det vet alla som bytt olja och spillt lite. Hur jävla noga man än torkar så luktar det likt förbannat när man startar. Det varkar vara ett ganska vanligt fel att det “fuktar” lite från ventilkåpspackningen.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg24 januari, 2006 kl. 07:07 #41466MatsDeltagareKan vara ventilkåpspackningen som läcker lite. Den sitter ju direkt ovanför grenröret och det behövs ingen stor droppe för att det skall lukta riktigt mycket. Det vet alla som bytt olja och spillt lite. Hur jävla noga man än torkar så luktar det likt förbannat när man startar. Det varkar vara ett ganska vanligt fel att det “fuktar” lite från ventilkåpspackningen.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg24 januari, 2006 kl. 10:08 #41463ManorDeltagareJag kan tillägga att det inte var så speciellt dyrt att byta de läckande ventilkåpspackningarna på Subaru-verkstaden (Fürstehoffs åtminstone).
mvh Mats N
24 januari, 2006 kl. 10:08 #41464ManorDeltagareJag kan tillägga att det inte var så speciellt dyrt att byta de läckande ventilkåpspackningarna på Subaru-verkstaden (Fürstehoffs åtminstone).
mvh Mats N
24 januari, 2006 kl. 11:09 #41467RolgarDeltagareDet låter rimligt, ska under o kolla i helgen. Kanske kan byta själv, kan inte vara speciellt svårt.
24 januari, 2006 kl. 11:09 #41470RolgarDeltagareDet låter rimligt, ska under o kolla i helgen. Kanske kan byta själv, kan inte vara speciellt svårt.
24 januari, 2006 kl. 11:36 #41459SecretAgentManDeltagareTrångt som fasen är det, och bultarna på kåpan skall dras med rätt moment…det är rätt viktigt för att gummipackning och tätningar skall lira som det är tänkt. 🙂
Men direkt svårt är det inte, är det på den “vanliga”, högra sidan vid uppipen till turbon så är det nästan hopplöst att inte drälla olja över uppipen när man pillar bort kåpan.. 😀
/J
24 januari, 2006 kl. 11:36 #41461SecretAgentManDeltagareTrångt som fasen är det, och bultarna på kåpan skall dras med rätt moment…det är rätt viktigt för att gummipackning och tätningar skall lira som det är tänkt. 🙂
Men direkt svårt är det inte, är det på den “vanliga”, högra sidan vid uppipen till turbon så är det nästan hopplöst att inte drälla olja över uppipen när man pillar bort kåpan.. 😀
/J
24 januari, 2006 kl. 13:41 #41468RolgarDeltagareOK, det låter som om jag ska låta en verkstad byta packning. kan det läcka nån annan stans så det bränner på grenröret? Turbon kanske?
24 januari, 2006 kl. 13:41 #41471RolgarDeltagareOK, det låter som om jag ska låta en verkstad byta packning. kan det läcka nån annan stans så det bränner på grenröret? Turbon kanske?
24 januari, 2006 kl. 15:02 #41460SecretAgentManDeltagareUpp på en lyft och kolla, det kan läcka lite varstans. 🙂
/J
24 januari, 2006 kl. 15:02 #41462SecretAgentManDeltagareUpp på en lyft och kolla, det kan läcka lite varstans. 🙂
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.