• Detta ämne har 1 svar, 965 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av SecretAgentMan.
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1918
    Allan
    Deltagare

      är jag skeptisk till. Men jag har alldeles för lite kunskaper kring detta “fenomen” för att igentligen kunna yttra mig. Finns det någon som har erfarenheter eller kunskaper kring detta?

      Skillnad på blött och torrt system…vilket att föredra?

      Skillnad på de olika tillverkarna..NOS,NX och High Power Systems?

      Control Unit..nödvändigt eller bara dyrt?

      Problem om man optimerat tändning med UNICHIP/LINK/ECUTEK osv?

      Finns det fler frågeställningar man bör beakta?

      /Allan

      #47817
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Ett blött system förser moroten med extra soppa, och man stämmer av mängden med mustucken i olika storlekar.

        Lustgas är egentligen en otroligt simpel form av överladdning – man förser motorn med mer syre.

        Problemet blir tändningen, antingen mappar man bilen med avseende på lustgaskörning….eller så räknar man med lite schweizerkolvar då och då. 😉
        Men det finns säkert kluriga sätt att ordna det på.

        Skall det laddas mindre mängder (20-50 kusar) kanske det inte ens behövs pillas med förtändning (förutsatt att den får soppa så det räcker).

        Kolla med folket på i-club – de är dragracinggalningar, och där är det NAWS (gärna “2 big ones”) som gäller. (lol)

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

        Banträffsansvarig SSI

        12,726 @ 177,17 NO NAWS! 😀

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.