- Detta ämne har 11 svar, 1,373 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 7 månader sedan av Evildead.
-
FörfattareInlägg
-
20 mars, 2002 kl. 19:31 #1825EvildeadDeltagare
Hej
Märkte nu i kväll en egenskap på min 00:a
Den vrider hysteriskt upp till 4500, smådoppar i punchen, sen kommer trycket igen.
Är det så att den överladdar och ECU:n tvärsänker soppan/trycket eller
kan det va problem med magnetventilen (solenoiden) som behöver rengöras?Ibland e det så från början av ett gaspådrag oxå, den känns slöare än vanligt,
släpp upp o kliv på och det laddar som vanligt igen…21 mars, 2002 kl. 10:27 #47055SecretAgentManDeltagare…vad har du för andningsmoddar?
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
21 mars, 2002 kl. 14:27 #47061EvildeadDeltagareInga moddar alls faktiskt…fast i helgen kommer ett 3″ att sättas dit, men problemen ter sig på en helt original.
Överladdningsklippen är väl ganska dramatiska, detta e mer bara som en liten liten tvekan sen kommer kicken igen…skitskumt.Skall i vilket fall kolla Solenoiden
21 mars, 2002 kl. 14:56 #47059RaffeDeltagareÄr det på alla växlar? för på ettan å tvåan ska det visst finnas nåt “överladningskydd” i ECUn som drar ner på soppan så att grejerna inte ska slitas så mycket, men när man släpper upp igen ska det visst ge fullt igen? vet inte säkert…..har ju faktist aldrig kört en subba!(eller bil rättare sagt:D)
21 mars, 2002 kl. 15:33 #47056SecretAgentManDeltagareLaddtrycksbegränsning är nog det du söker Raffe. 😉
Det låter som en guckig solenoid, ryck loss slangar och kör bromsrengöring genom eländet – ha koll på hur slangarna sitter. 🙂
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
21 mars, 2002 kl. 16:17 #47062EvildeadDeltagareTja bah,
Det rycker på alla växlar lite, på 2:an hinner den ba tveka en gång,
på 3:an 2 ggr på 4:an blir det jo-jo 🙂Tack för svaren, jag har fixat electronic spray, skall
tvätta ur solenoiden i kväll.Jag återkommer om resultatet.
21 mars, 2002 kl. 17:05 #47060KvarnisDeltagareKan även vara så att det är en slang som läcker alt. är trasig.
Kolla samtliga slangar för laddtrycks styrnigen/Kvarnis
21 mars, 2002 kl. 22:04 #47063EvildeadDeltagareTja bah,
En rengöring av den lille kanaljen gjorde susen…..
Nu går bilen som den skall, jämt o prydligt, blev ju betydligt
mer körbar alltså, inte alls så våldsam kick som tidigare,
plus att den laddar lite tidigare, c:a 300 varv kanske.jaja, tänka sig
-Chrille
22 mars, 2002 kl. 05:41 #47057SecretAgentManDeltagare….vart skall jag skicka fakturan?
😀 😉
Skönt att det löste sig.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
22 mars, 2002 kl. 08:03 #47064EvildeadDeltagareMen visst e det märkligt, jag undrar, sånt här borde nästan
införas i den normala servicen.Sen en annan fundering, visst borde en 3 portare fungera bättre
och ge en mer körbar bil? Inte lika kraftiga initiala trycktoppar (kickar)
med tanke på hur de fungerar.-Christer
22 mars, 2002 kl. 13:45 #47058SecretAgentManDeltagare…men nu förstår jag ingenting….är inte kickarna roliga? 😉 😀
Det är fler saker som har med styrningen att göra…känslighet, vilken frekvens den arbetar med initialt osv.
Jag tror inte det blir någon skillnad alls på en standardbil med en 3-portare.
/J – med massiv ketchupeffekt. 😀
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
24 mars, 2002 kl. 18:33 #47065EvildeadDeltagareKan nog vara så kanske.
I af så svetsade jag 3 tums i helgen…downpipen tog 4 timmar..urrk 2 dämpare utan cat, fan det lever om alldeles för mkt…skall komplettera med en kort dämpare till och slut-muff.
Men skönt vrid och tidigt laddar den, en mkt trevlig upplevelse..g-tech visade 5.15sec, så jag antar det e lite bättre än original.
Nu blire att hinka i ett bättre filter o sen mappa upp den lagom till sommarn.-Chrille
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.