Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1825
    Evildead
    Deltagare

      Hej

      Märkte nu i kväll en egenskap på min 00:a

      Den vrider hysteriskt upp till 4500, smådoppar i punchen, sen kommer trycket igen.

      Är det så att den överladdar och ECU:n tvärsänker soppan/trycket eller
      kan det va problem med magnetventilen (solenoiden) som behöver rengöras?

      Ibland e det så från början av ett gaspådrag oxå, den känns slöare än vanligt,
      släpp upp o kliv på och det laddar som vanligt igen…

      #47055
      SecretAgentMan
      Deltagare

        …vad har du för andningsmoddar?

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

        #47061
        Evildead
        Deltagare

          Inga moddar alls faktiskt…fast i helgen kommer ett 3″ att sättas dit, men problemen ter sig på en helt original.
          Överladdningsklippen är väl ganska dramatiska, detta e mer bara som en liten liten tvekan sen kommer kicken igen…skitskumt.

          Skall i vilket fall kolla Solenoiden

          #47059
          Raffe
          Deltagare

            Är det på alla växlar? för på ettan å tvåan ska det visst finnas nåt “överladningskydd” i ECUn som drar ner på soppan så att grejerna inte ska slitas så mycket, men när man släpper upp igen ska det visst ge fullt igen? vet inte säkert…..har ju faktist aldrig kört en subba!(eller bil rättare sagt:D)

            #47056
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Laddtrycksbegränsning är nog det du söker Raffe. 😉

              Det låter som en guckig solenoid, ryck loss slangar och kör bromsrengöring genom eländet – ha koll på hur slangarna sitter. 🙂

              /J

              Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

              #47062
              Evildead
              Deltagare

                Tja bah,

                Det rycker på alla växlar lite, på 2:an hinner den ba tveka en gång,
                på 3:an 2 ggr på 4:an blir det jo-jo 🙂

                Tack för svaren, jag har fixat electronic spray, skall
                tvätta ur solenoiden i kväll.

                Jag återkommer om resultatet.

                #47060
                Kvarnis
                Deltagare

                  Kan även vara så att det är en slang som läcker alt. är trasig.
                  Kolla samtliga slangar för laddtrycks styrnigen

                  /Kvarnis

                  #47063
                  Evildead
                  Deltagare

                    Tja bah,

                    En rengöring av den lille kanaljen gjorde susen…..
                    Nu går bilen som den skall, jämt o prydligt, blev ju betydligt
                    mer körbar alltså, inte alls så våldsam kick som tidigare,
                    plus att den laddar lite tidigare, c:a 300 varv kanske.

                    jaja, tänka sig

                    -Chrille

                    #47057
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      ….vart skall jag skicka fakturan?

                      😀 😉

                      Skönt att det löste sig.

                      /J

                      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                      #47064
                      Evildead
                      Deltagare

                        Men visst e det märkligt, jag undrar, sånt här borde nästan
                        införas i den normala servicen.

                        Sen en annan fundering, visst borde en 3 portare fungera bättre
                        och ge en mer körbar bil? Inte lika kraftiga initiala trycktoppar (kickar)
                        med tanke på hur de fungerar.

                        -Christer

                        #47058
                        SecretAgentMan
                        Deltagare

                          …men nu förstår jag ingenting….är inte kickarna roliga? 😉 😀

                          Det är fler saker som har med styrningen att göra…känslighet, vilken frekvens den arbetar med initialt osv.

                          Jag tror inte det blir någon skillnad alls på en standardbil med en 3-portare.

                          /J – med massiv ketchupeffekt. 😀

                          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                          #47065
                          Evildead
                          Deltagare

                            Kan nog vara så kanske.

                            I af så svetsade jag 3 tums i helgen…downpipen tog 4 timmar..urrk 2 dämpare utan cat, fan det lever om alldeles för mkt…skall komplettera med en kort dämpare till och slut-muff.
                            Men skönt vrid och tidigt laddar den, en mkt trevlig upplevelse..g-tech visade 5.15sec, så jag antar det e lite bättre än original.
                            Nu blire att hinka i ett bättre filter o sen mappa upp den lagom till sommarn.

                            -Chrille

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.