SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Magnetventilen

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1825
    Evildead
    Deltagare

    Hej

    Märkte nu i kväll en egenskap på min 00:a

    Den vrider hysteriskt upp till 4500, smådoppar i punchen, sen kommer trycket igen.

    Är det så att den överladdar och ECU:n tvärsänker soppan/trycket eller
    kan det va problem med magnetventilen (solenoiden) som behöver rengöras?

    Ibland e det så från början av ett gaspådrag oxå, den känns slöare än vanligt,
    släpp upp o kliv på och det laddar som vanligt igen…

    #47055
    SecretAgentMan
    Deltagare

    …vad har du för andningsmoddar?

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    #47061
    Evildead
    Deltagare

    Inga moddar alls faktiskt…fast i helgen kommer ett 3″ att sättas dit, men problemen ter sig på en helt original.
    Överladdningsklippen är väl ganska dramatiska, detta e mer bara som en liten liten tvekan sen kommer kicken igen…skitskumt.

    Skall i vilket fall kolla Solenoiden

    #47059
    Raffe
    Deltagare

    Är det på alla växlar? för på ettan å tvåan ska det visst finnas nåt “överladningskydd” i ECUn som drar ner på soppan så att grejerna inte ska slitas så mycket, men när man släpper upp igen ska det visst ge fullt igen? vet inte säkert…..har ju faktist aldrig kört en subba!(eller bil rättare sagt:D)

    #47056
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Laddtrycksbegränsning är nog det du söker Raffe. 😉

    Det låter som en guckig solenoid, ryck loss slangar och kör bromsrengöring genom eländet – ha koll på hur slangarna sitter. 🙂

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    #47062
    Evildead
    Deltagare

    Tja bah,

    Det rycker på alla växlar lite, på 2:an hinner den ba tveka en gång,
    på 3:an 2 ggr på 4:an blir det jo-jo 🙂

    Tack för svaren, jag har fixat electronic spray, skall
    tvätta ur solenoiden i kväll.

    Jag återkommer om resultatet.

    #47060
    Kvarnis
    Deltagare

    Kan även vara så att det är en slang som läcker alt. är trasig.
    Kolla samtliga slangar för laddtrycks styrnigen

    /Kvarnis

    #47063
    Evildead
    Deltagare

    Tja bah,

    En rengöring av den lille kanaljen gjorde susen…..
    Nu går bilen som den skall, jämt o prydligt, blev ju betydligt
    mer körbar alltså, inte alls så våldsam kick som tidigare,
    plus att den laddar lite tidigare, c:a 300 varv kanske.

    jaja, tänka sig

    -Chrille

    #47057
    SecretAgentMan
    Deltagare

    ….vart skall jag skicka fakturan?

    😀 😉

    Skönt att det löste sig.

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    #47064
    Evildead
    Deltagare

    Men visst e det märkligt, jag undrar, sånt här borde nästan
    införas i den normala servicen.

    Sen en annan fundering, visst borde en 3 portare fungera bättre
    och ge en mer körbar bil? Inte lika kraftiga initiala trycktoppar (kickar)
    med tanke på hur de fungerar.

    -Christer

    #47058
    SecretAgentMan
    Deltagare

    …men nu förstår jag ingenting….är inte kickarna roliga? 😉 😀

    Det är fler saker som har med styrningen att göra…känslighet, vilken frekvens den arbetar med initialt osv.

    Jag tror inte det blir någon skillnad alls på en standardbil med en 3-portare.

    /J – med massiv ketchupeffekt. 😀

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    #47065
    Evildead
    Deltagare

    Kan nog vara så kanske.

    I af så svetsade jag 3 tums i helgen…downpipen tog 4 timmar..urrk 2 dämpare utan cat, fan det lever om alldeles för mkt…skall komplettera med en kort dämpare till och slut-muff.
    Men skönt vrid och tidigt laddar den, en mkt trevlig upplevelse..g-tech visade 5.15sec, så jag antar det e lite bättre än original.
    Nu blire att hinka i ett bättre filter o sen mappa upp den lagom till sommarn.

    -Chrille

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.