Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #260
    christopher
    Deltagare

      fraSSe

      Parkerings skada!!! någon har slagit upp sin röda bildörr i Imprezan, självklart just när tjejen använt bilen. bilen stog innom syn håll vid en bad strand.

      Vad göra?…. något tips?
      Har hört om firmor som masserar ut mindre bulor, låter ju bättre en omlack om det funkar.
      har kollat lite i fösäkringsbolagets häfte men hittar inget ang. parkerings skador, vad gäller?

      Man parkerar i sitt eget garage på kvällarna, sitter kvar i bilen när tjejen handlar, parkerar på barnvagns platserna på stormarknader(har barn)ställer alldrig bilen i stan… så händer detta har jag otur eller?
      /
      fraSSe 🙁 kul början på semestern

      #36517
      Subbarist
      Deltagare

        Jag skulle gärna byta med dig, först innan semestern så backar nåt jävla as på mig med en lätt lastbil eller lastbil så att det blir en buckla i huven på höger sida. x(
        Sen en vecka innan jag ska till Estland så rasar kopplingen totalt, :'( sen när den är bytt och bilen rullar igen så kommer man äntligen i väg till Estland = aaaaasdåliga vägar + 225/35 däck = Punka på höger bakdäck samt att resten av däcken också höll på och haverera, vilket givetvis leder till att alla de pengar som skulle ha gått åt att lacka kjolar, backspeglar, hantag m.m. gick till fyra nya däck 3900:- men jag fick min nya vinge lackad i allafall.
        Sen var det bara att köra en fram och bakvagnsinställning al´a digital + 4 hjuls inställning hos en polare för ca 150 sek det var billigt och bra i alla fall.
        Sen när man kommer hem så har det varit inbrott i förrådet, som ligger precis bredvid lägenhetsdörren, vad saknas jo Barnvagnen, bilbarnstol modell större, vinterdäck på 16″ original alufälgar, takbox+tillbehör, polermaskin + galet med bilkem, 2 mountenbikes för 7000:- och en jävla massa mer saker.
        Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta… men som tur har man hemförsäkring men kvitton nääää…
        Ser jag några pundare här om kring så ska jag ta och köra in de i en köttkvarn

        Ristosomtroratthanharpajat500speglarutanochvetaomdetsjälv

        #36520
        TT
        Deltagare

          fy fan. du verkar ha haft redig otur – du kan ju trösta dig med att en annan för pröjsa 1000 spänn för framvagnsinställning 🙂

          Men var vägarna verkligen sååå risiga så att fyra däck behövdes kasseras?

          /TT

          #36519
          Lasse
          Deltagare

            >Jag skulle gärna byta med dig, först innan semestern så backar nåt
            >jävla as på mig med en lätt lastbil eller lastbil så att det blir en
            >buckla i huven på höger sida. x(
            >Sen en vecka innan jag ska till Estland så rasar kopplingen totalt,
            >:'( sen när den är bytt och bilen rullar igen så kommer man äntligen i
            >väg till Estland = aaaaasdåliga vägar + 225/35 däck = Punka på höger
            >bakdäck samt att resten av däcken också höll på och haverera, vilket
            >givetvis leder till att alla de pengar som skulle ha gått åt att lacka
            >kjolar, backspeglar, hantag m.m. gick till fyra nya däck 3900:- men
            >jag fick min nya vinge lackad i allafall.
            >Sen var det bara att köra en fram och bakvagnsinställning al´a digital
            >+ 4 hjuls inställning hos en polare för ca 150 sek det var billigt och
            >bra i alla fall.
            >Sen när man kommer hem så har det varit inbrott i förrådet, som ligger
            >precis bredvid lägenhetsdörren, vad saknas jo Barnvagnen, bilbarnstol
            >modell större, vinterdäck på 16″ original alufälgar, takbox+tillbehör,
            >polermaskin + galet med bilkem, 2 mountenbikes för 7000:- och en jävla
            >massa mer saker.
            >Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta… men som tur har man
            >hemförsäkring men kvitton nääää…
            >Ser jag några pundare här om kring så ska jag ta och köra in de i en
            >köttkvarn
            >
            >Ristosomtroratthanharpajat500speglarutanochvetaomdetsjälv

            Jag lider med dig :(. Helt rätt, bara att köra dem i en köttkvarn!!! På dem bara.

            #36516
            christopher
            Deltagare

              >Jag skulle gärna byta med dig, först innan semestern så backar nåt
              >jävla as på mig med en lätt lastbil eller lastbil så att det blir en
              >buckla i huven på höger sida. x(
              >Sen en vecka innan jag ska till Estland så rasar kopplingen totalt,
              >:'( sen när den är bytt och bilen rullar igen så kommer man äntligen i
              >väg till Estland = aaaaasdåliga vägar + 225/35 däck = Punka på höger
              >bakdäck samt att resten av däcken också höll på och haverera, vilket
              >givetvis leder till att alla de pengar som skulle ha gått åt att lacka
              >kjolar, backspeglar, hantag m.m. gick till fyra nya däck 3900:- men
              >jag fick min nya vinge lackad i allafall.
              >Sen var det bara att köra en fram och bakvagnsinställning al´a digital
              >+ 4 hjuls inställning hos en polare för ca 150 sek det var billigt och
              >bra i alla fall.
              >Sen när man kommer hem så har det varit inbrott i förrådet, som ligger
              >precis bredvid lägenhetsdörren, vad saknas jo Barnvagnen, bilbarnstol
              >modell större, vinterdäck på 16″ original alufälgar, takbox+tillbehör,
              >polermaskin + galet med bilkem, 2 mountenbikes för 7000:- och en jävla
              >massa mer saker.
              >Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta… men som tur har man
              >hemförsäkring men kvitton nääää…
              >Ser jag några pundare här om kring så ska jag ta och köra in de i en
              >köttkvarn
              >
              >Ristosomtroratthanharpajat500speglarutanochvetaomdetsjälv

              fraSSe
              Okey vad säger man 1-0 till dig.
              Grymm oflyt vågar du över huvet taget göra någonting? Jag skulle bryta ihop och sitta inne och kolla på rallyvideos i 1 vecka!
              Problemet med att folk inte kan skilja på ditt och mitt kommer nog inte bli mindre tyvärr!:(
              Men det kan väl inte bli värre???
              Hoppas allt löser sig:)
              /
              fraSSe (med fint dörrislag)

              #36518
              Subbarist
              Deltagare

                >fy fan. du verkar ha haft redig otur – du kan ju trösta dig med att en
                >annan för pröjsa 1000 spänn för framvagnsinställning 🙂
                >
                >Men var vägarna verkligen sååå risiga så att fyra däck behövdes
                >kasseras?
                >
                >/TT

                Nja två av däcken var helt OK! men de sålde jag till några streetracers där, 2 nya 35 profil hade blivit alldeles för dyrt också för den delen, så då var det lika bra att ta fyra nya när man ändå höll på och byta.
                Sen gick även en av kylarslangarna när jag var på väg till att byta däcken, men det var billigt och bra och fixa åkte till en skrot där som tar in importerade motorer från tyskland och fick pröjsa 10 Estniska för en ny, som ändå ska bytas ut mot silikon slangar när plånboken tillåter.

                Subbarist javisst!

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.