SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Mappa Type R

• Detta ämne har 17 svar, 1,826 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av b20mannen.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Kumori
    Deltagare

Hej, är from idag nybliven ägare av en Impreza STI Type R från 97. Helt standard (för tillfället), och har funderat på att mappa efter svenskt bränsle. Eventuellt slänga på lite extrasaker, som avgas, dump, walbro 255, och insatsfilter.

Vad rekommenderar ni för styrsystem? Ecutek är ju uteslutet, fel årgång. Pris ganska avgörande.

b20mannen
      Deltagare

Jag kan ge dig ett föredömligt bra klubb-pris på en Autronic SM4, installerad och mappad.
        Med plug&play-adapter som passar direkt i originalstyrenhetens kontakter. Snyggt och prydligt.

Fullt besiktningsbart, och med respons, launch och andra funktioner helt enligt önskemål.

Jag kör själv med SM4 i en GT -98. Se projekttråden:
        http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=3066&mesg_id=3066

Fråga SubaruMicke om du vill ha en referens.

Skicka PM eller ring mig på 0708-280832 om det låter intressant.

Tallen
        Deltagare

Unichip. Per på autotech installerar sånt har jag för mig.
          /D

syke
          Blockerad

Jag har stått i valet och kvalet mellan unichip och autronic. det blev autronic för min del, men det var ganska mycket dyrare. Ca 25k har jag för mig mot max 15k för unichip..

veilside
            Deltagare
              Kumori
              Deltagare

JRM frågade jag förra veckan, de gav mig ett pris med GEMS på 40 000 kr med bränslepump och nya stift. Not likely.

Autotronic har jag inte hört talats om. Fördelar? Pris?
                Samma för Unichip.

Link är väl ganska poppis? Och Apexi FC?

specialized
                Deltagare

Ring Per på Autotech och fråga efter prisförslag…
                  Vet flera Type-R ägare som köpt sprut och mappat hos Per 🙂

http://www.atechmotor.com/

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                  ———————————-
                  Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

.zip
                  Deltagare

Som b20mannen skriver så är nog Autronic SM4 det bästa valet.
                    Sök på Autronic här på forumet så lär du få ett par träffar.

PossumLink är oxå ett bra sprut, fast i grund och botten ett rally sprut.

b20mannen både säljer och mappar bl,a Autronic så du kommer nog inte billigare undan än så 🙂

//.zip

Kumori
                    Deltagare

Rallysprut säger du? Det lät väl inte fel? 😛

Sett folk som säljer begagnade Links och Apexi FC Commander här på forumet. Ingen bra idé för att hålla priset nere?

.zip
                      Deltagare

Rallysprut säger du? Det lät väl inte fel?

Problemet ligger lite i när man ska besikta bilen.
                        Det är skitsvårt att få bra avgasvärden samtidigt som bilen går bra, men det är fort att skruva tillbaka org. ECU innan varje besiktning.
                        Sedan så har Linken lite svårt när det gäller tomgång och kallstart för vissa.
                        Jag har nu i snart 3 års tid kört med Possumlink och jag är kalasnöjd.
                        Apexi FC Commander verkar funka bra det oxå, fast där är jag inte lika insatt.
                        Om det är begagnat du är ute efter så är det Apexi FC Commander eller PossumLink som gäller.

//.zip

specialized
                        Deltagare

Vet ingen som åker med Link på en Type-R ..vidare om LINK är bra eller inte kan väl diskuteras, iom att den inte har någon fungerande laddtrycksstyrning….

Apexi vet jag inte, du kan fråga `Yonaz` här på forumet,det har suttit ett Apexi i den Type-R`n tidigare iaf, men om det sitter kvar vet jag inte.

Skulle tro du kan få bättre priser hos Autotech än de som nämns ovan 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

.zip
                          Deltagare

I England finns det många som kör med Link på Type-R bilarna, men då har linken varit mer lättillgänglig än Autronic.
                            Att hitta en begad Autronic är mer eller mindre omöjligt.

Och självklart har Linken en fungerande laddtrycksstyrning, men som sagt är Autronic mer sofistikerad när det gäller ”gatubilar”

Paketpris hos Ingejörsfirma J P Jansson hittar du här
                            http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=16&topic_id=1386&mesg_id=1386&page=

Vilket är riktigt billigt med tanke på att du får bilen mappad + nya spridare.

//.zip

MariaimprezaGT
                            Deltagare

Rallysprut säger du? Det lät väl inte fel? :PSett folk som säljer begagnade Links och Apexi FC Commander här på forumet. Ingen bra idé för att hålla priset nere?

I min Impreza jag hade innan så hade jag Link, då var jag nöjd, men det var bara för att jag inte visste bättre. Numera när jag är B20mannens bättre hälft… 😉 Så inser jag vilket slöseri med pengar det var! Våra bilar (Evo, Impreza å snart skyen) har alla Autronic, och jag känner mig så jävla bortskämd. Inte bara med en del roliga knappar;) utan också den enorma körglädjen. Imprezan är otroligt lättkörd, samtidigt som den svarar rappare än nån annan bil jag suttit i, ihop med Mickes, den är grymt rapp, den är snabbare än en GT på vaccumtryck 🙂

Den går dessutom billigt, den har en fuktion som gör att den håller varvtalen rätt bra utan gas. Så när jag åker hem till Skene, och ligger i motorvägsfart +++ så drar den mindre än en 3 cylindrig Skoda Fabia som jag även har kört fram å tillbaka!

Det går inte att ta miste på alla fördelar Autronic har, bilarna trivs mycket bra med det sprutet, och man får mycket nöje för pengarna! Med det nya chipet som finns i de nya SM4 så är tom problemen med kallstarter på E85 ett minne blott.

Om du har möjlighet att ta dig till Stockholm skärgård så visar vi dig gärna fördelarna med Autronic.

Dessutom lämnar vi besiktninggaranti på avgasvärderna när ni lämnar in bilen för mappning av Autronic hos oss.

Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!

Mobil: 0763-498601
                              Mail: maria@wroom.org

Manor
                              Deltagare

Så när jag åker hem till Skene, och ligger i motorvägsfart +++ så drar den mindre än en 3 cylindrig Skoda Fabia som jag även har kört fram å tillbaka!

Hej !

Några frågor angående Autronic och Impreza.

Vad drar Imprezan med Autronic vid snålkörning?
                                Vad är det för grejer som rekommenderas på en GT 99:a, och vad ligger SSi-priset på monterat, mappat och klart?

Det jag är ute efter är:
                                – lägre bränsleförbrukning vid ”fiskörning” på motorväg.
                                – lite bättre klipp när så önskas.
                                – kunna dra husvagnen på 5:an runt 80 km/h (2000 varv/min) ;).

Hur många olika mappningar kan den ”hålla i minnet” och hur växlar man mellan dessa?

Kumori
                                Deltagare

Dödade du just min tråd? 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.