SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Mappa Type R

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Kumori
    Deltagare

Btw, Ni som försöker locka mig att anlita er, skicka mig ett pm med pris inkl styrsystem och mappning.

Manor
      Deltagare

Dödade du just min tråd? 😀

Sorry :+, jag måste skärpa till mig.

b20mannen
        Deltagare

Hej !Några frågor angående Autronic och Impreza.Vad drar Imprezan med Autronic vid snålkörning?

”RoslagsExpressen” drar vid lugn långfärdåkning cirka 0,8 L/Mil.
          Vid ”normalanvändning” så drar den 1 L/Mil.
          Samma vid långfärdsåkning på motorväg med 130 i snitt.

Med 170 i snitt på motorväg så drar den 1,2 L/Mil. (Nu vaknar väl moral majority…) 🙂

Kör man max fullt ut på bana så drar den teoretiskt 6 L/Mil. (gas/broms/gas/broms…) 😀

Innan motorbytet så drog den lite mer vid hård körning, men fortfarande runt 1 L/Mil vid ”normalanvändning”.

Med bredbandslambda permanent monterad, och ”highway leanout” aktiverat, så sparar man ytterligare 20% bensinförbrukning.

Vad är det för grejer som rekommenderas på en GT 99:a…

En SM4 med MY99-00 plug&play-adapter.

…och vad ligger SSi-priset på monterat, mappat och klart?

Titta i sponsordelen, eller skicka PM.

Det jag är ute efter är:- lägre bränsleförbrukning vid ”fiskörning” på motorväg. – lite bättre klipp när så önskas.- kunna dra husvagnen på 5:an runt 80 km/h (2000 varv/min) 😉

Det går ju att ordna. Men däremot att hitta effekt för att köra snabbare i superstage… Det blir svårt… Det beror ju tyvvär på andra faktorer också. 😀

Hur många olika mappningar kan den ”hålla i minnet” och hur växlar man mellan dessa?

Naturligtvis så har bilen bara en mapp. Man ställer in mappen för att hantera bilens alla driftsprofiler.

Däremot så brukar en del trimmare sätta en switch i bilen och hävda att det är för att byta mapp. Vad det i stället är fråga om är vanligtvis att ställa upp tändningen lite och välja ett högre laddtryck.

SM4 har tre olika laddtryckskurvor som man kan välja mellan.
          Sen går det även att konfigurera SM4 så att man kan välja laddtrycket steglöst med en ratt.

Det går även att konfigurera den så att man kan ställa om bilen mellan olika bränslen, och då ändra tändkurva, bränslemängd och laddtryck för det. Även detta går att göra steglöst. Frågan är vad som är det rimliga behovet?

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.