Visar 14 inlägg - 31 till 44 (av 44 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #46697
    Kvarnis
    Deltagare

      Priset jag fått på Simtek verkar snarare röra sig upp mot 20k men inget är klart än… Får se om det kommer nåt bra erbjudande i vår igen.

      Om det är fallet så är det lite synd, för då blir det inte lika prisvärt.

      Priset från början var väl drygt 12k för en GT, men det är nog bättre att kollame David förattvara säker på vad priset blir nu.

      Dock omman ska als m.m så kostar dt så klart mer,mn det är samma lika föra alla sprut igentligen

      #46698
      Kvarnis
      Deltagare

        Simtek är marginellt dyarare än ecutek, man köper alltid simtek inkl mappning om man nu inte handlar ett beggat dvs.mRäkna med 12-15k mappat och klart.

        Hur räknar du kokarn? 😉 Marginellt dyrare och det kostar 15k? Ecutek ligger på ca 7900kr. Sen visst 7000kr kanske kan räknas som marginellt i trimsammanhang, men procentuellt får jag det till omkring 90% dyrare 😉 /r – jävlas lite med min kokarkompis :*

        Ok,är TEK3 så billig numera…hade för migatt dt tillkom ca 3k för mappningen förutom själva licensen.

        Kotar det 8k mappat efter sin bil(oavsett turb byte m.m) är det ju tok billigt.

        #46699
        Kvarnis
        Deltagare

          Jag hör att en del sprut hamnar i den här tråden, men GEMS är det ingen som nämner. Är det inget att ha?

          gems är Funkarmen blamapparna i Uk har bytt till Smtek i stället då det är ett modernare sprut, utvecklat av han som mappat myket Gems i UK.

          #46730
          Snofi
          Deltagare

            På JRM kostar det:

            7900 Att mappa första gången och att bryta licens
            3000 att mappa om med licens.

            När jag var i kontakt med Per på Autotech ang Simtek sa han att det skulle kosta 16 i grundutförande och om man ville ha med respond och launch skulle det kosta 2000 till. Men detta var typ 4 månader sen så det kan ha ändrats.

            /Kristofer

            #46734
            berne
            Deltagare

              3″ avgassystem hela vägen från turbon
              Green cotton öppet filter
              APS Cold Air Intake
              Walbro 255l/h bränslepump
              Siliconslangar till IC’n
              Sti V3 Intercooler
              Forge Dumpventil
              Ngk Platinum

              där är nu min spis nu,

              å min framtids planer med bilen är:

              Byta te VR:35 turbo
              spidare
              Downpipe

              så frågan är ska man köra eutech eller simtech,
              kan ju även hända att man mappar å sedan byter man tex turbo så då måte man mapppa igen,

              Vad kostar de att mappa euteck? på autotech respektive simtech
              å en om mapping på båda vid ett senare tillfälle

              #46711
              STIred
              Deltagare

                .

                #46712
                STIred
                Deltagare

                  så frågan är ska man köra eutech eller simtech, Vad kostar de att mappa euteck? på autotech respektive simtechå en om mapping på båda vid ett senare tillfälle

                  Du skojar? 😀

                  /r

                  #46731
                  Snofi
                  Deltagare

                    Vad kostar de att mappa euteck? på autotech respektive simtechå en om mapping på båda vid ett senare tillfälle

                    Ne ska inte vara elak men lära dig läsa vad folk skriver.

                    #46717
                    Bodyshot
                    Deltagare

                      HAHAHA dagens inlägg!

                      #46722
                      dojjan_74
                      Deltagare

                        ja kör med vipec från per(autotech)funkar fin fint. Kostade
                        mej 20 storalappar..;-)

                        #46713
                        STIred
                        Deltagare

                          ja kör med vipec från per(autotech)funkar fin fint. Kostade mej 20 storalappar..;-)

                          Stämmer det att per är återförsäljare för vipec? Vilken kör du med V44 eller V88?

                          Vipec är som sagt klart värt att fundera på. Bygger på gamla Link har jag för mig, men en hel del förfinat. Har knock control(individuell för varje cylinder), avcs, etc. Sen finns det som plug and play för subaru. Hlet klart ett bra alternativ om man funderar på köpa fristående sprut och inte vill skaffa Autronic eller Motec.

                          /r

                          #46723
                          dojjan_74
                          Deltagare

                            ja han har till och med flera olika sprut som han säljer o mappar har ja för mej.

                            #46721
                            Turbovin
                            Deltagare

                              Tilläggas bör att plug and play Vipec:en till gamla GC8:an bygger på V44 och inte finns med aktiv knock control. Det går att fixa med Vipecs egna amplifier, som typ är en knocklink som kopplas till sprutet men det som händer då är att man får resetta ecu:n tydligen när det knackat för mycket. Inte aktiv på samma sätt som i V88:an som har det inbyggt.

                              #46735
                              tommy m
                              Deltagare

                                Hej, är det någon som provat Turbocenter? Dom gjorde fint jobb med E85 konvertering av min Volvo.

                              Visar 14 inlägg - 31 till 44 (av 44 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.