Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 139 totalt)
  • Författare
    MarreX
    Deltagare

Lite hårdare gasning med laddtryck (se nedan)

MarreX
      Deltagare

MarreX
        Deltagare

Vad bör jag kolla i loggarna då jag loggat varje repa enl ovan?

MarreX
          Deltagare

Klistrar även in lite av senaste logg nedan.

MarreX
            Deltagare

MarreX
              Deltagare

Patrick P931
                Deltagare

Har inte haft tid att kolla på loggarna (sorry men betalande kunder måste vara prio), men du ska helt klart sluta upp med att gasa och ha laddtryck.

En lugn körd log där IAM får bygga sig upp till 16 är bra nu, be en kompis följa med och kolla IAM medans du kör. Det kan ta 10 min, 15, 20, 30. Efter en nollställning börjar IAM på 8. Kommer IAM aldrig upp till 16 vet man mer.

Har du kvar orginal dump? Eller kan du sätta tillbaka återcirken? Gör det asap.

MarreX
                  Deltagare

Har inte haft tid att kolla på loggarna (sorry men betalande kunder måste vara prio), men du ska helt klart sluta upp med att gasa och ha laddtryck.

En lugn körd log där IAM får bygga sig upp till 16 är bra nu, be en kompis följa med och kolla IAM medans du kör. Det kan ta 10 min, 15, 20, 30. Efter en nollställning börjar IAM på 8. Kommer IAM aldrig upp till 16 vet man mer.

Har du kvar orginal dump? Eller kan du sätta tillbaka återcirken? Gör det asap.

Kör med återcirkulerande hela tiden nu.
                    Skall prova att köra lungt en längre tid och kolla IAM, känns dock som att den stryper av så fort jag kör med ladd.

Koffe
                    Keymaster

Det är för att den knackar… Efter nollning ligger IAM på 8. Känner den inga knackningar ökar den efter en stund till 16 (där du vill ligga). Känner den däremot att det knackar så sänker den IAM till 4, knackar det fortfarande sänker den till 2 osv. Till slut går IAM ner på 0 och hjälper inte ens det så stryper den laddtrycket. Allt detta sker för att rädda motorn. Fortsätter du gasa/gå på last så riskerar du att göra sallad av kolvarna, det är därför det är så viktigt att du kommer till rätta med vilka problem du nu har.
                      Alltså, kör så lugnt du kan och försök få upp IAM till 16.

Igge
                      Deltagare

Har du lagt upp loggarna någonstans?

MarreX
                        Deltagare

Har du lagt upp loggarna någonstans?

Nej, jag kan lägga upp dem på dropbox eller mail dig dem om du också vill kolla på dem?

Igge
                          Deltagare

Bägge funkar för min del 🙂

Adelante
                            Deltagare

HEEELT off topic.. men mitt batteri har dött och jag ska byta det idag.
                              Jag antar med andra ord då att min iam också går ner på 8 och att man bör ta ett par lugna repor ett tag? 🙂

Igge
                              Deltagare

Så länge du har en bra mapp som är safe är det ingen större fara. Den behöver körning för att klättra upp till fullt.
                                Är man lite tveksam dock på hur den går kan man vara snäll mot bilen och börja lite försiktigt 🙂

Adelante
                                Deltagare

Ah men dåså 🙂

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 139 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.