Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 139 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Utan att se mappen är det svårt att avgöra, åtminstone för mig.
      Går ju att logga lite andra parametrar och se hur det ser ut men enklast är om vi får mappen

Vad säger de som mappat?

MarreX
      Deltagare

Dom säger bara att det inte beror på deras mappning, att den funkar på andra bilar med samma setup osv. Tyvärr kommer jag inte åt mappen..

Igge
        Deltagare

Dom säger bara att det inte beror på deras mappning, att den funkar på andra bilar med samma setup osv. Tyvärr kommer jag inte åt mappen..

Har du bett om att få se mappen?

Kvarnis
          Deltagare

Känns inte vidare seriöst att bara säga att det funkar för andra…
            Har dom tagit in loggat och justerat efter? Lr är det bara från hyllan mapp?

MarreX
            Deltagare

Enligt dem läste de av hela ecu och anpassade efter den, men känns mer som en universal effekt mapp. Fick bara tidigare mapp mailad av dem..

Patrick P931
              Deltagare

Igge, de som “mappat” borde skämmas, hur kan man lämna iväg en bil i detta skick, eller öht flasha något “trim”?

Marre, i ditt fall misstänker jag luftläckage mellan maf och turbo – kolla de rören, se om du kan låna en trycktestare. Det kan även vara relaterat till soppatillförseln, men hade börjat med luft.

Igge
                Deltagare

Igge, de som “mappat” borde skämmas, hur kan man lämna iväg en bil i detta skick, eller öht flasha något “trim”?

Marre, i ditt fall misstänker jag luftläckage mellan maf och turbo – kolla de rören, se om du kan låna en trycktestare. Det kan även vara relaterat till soppatillförseln, men hade börjat med luft.

Utan tvekan dåligt gjort av mapparen.

Har inte kollat på loggarna själv. Ser det allmänt snålt ut eller är det möjligt att det beror på cl/ol delay?

Patrick P931
                  Deltagare

Igge, kolla på loggen med laddtryck…

Igge
                    Deltagare

Den var inte vacker nej

MarreX
                      Deltagare

Problemet mer eller mindre löst, bytte MAF och bilen går nu som ett skott och håller stadigt 1,2 i laddtryck. Har kört varierad körning i ca 10-15 min och kollat en ny LV (se nedan).

Bör jag nolla ecu och köra in den lugnt eller skall jag bara fortsätta köra?

MarreX
                        Deltagare

Patrick P931
                          Deltagare

Skönt! Fortsätt kör som du brukar, se till att IAM ligger på 16, annars bör du justera mappningen för att slippa onödigt spikande.

MarreX
                            Deltagare

Riktigt skönt! Tack för hjälpen med loggning osv, skall fortsätta köra som vanligt och holla koll på IAM mm.

Koffe
                              Keymaster

Härligt! Ny LMM är inte gratis, men när resultatet blir såhär kan man ju inte klaga 🙂

Kvarnis
                                Deltagare

LMM är väl billigt om man bara köper sensorn 😀
                                  Minns när jag åkte med en gammal klubbmedlem Risto toro jag ner till Gelleråsen..kanske

Han tyckte bilen gick fint, jag tyckte mig höra spickningar(då är det hyfsat försent). Kom inte så långt innan del blev till attt lämna bilen 🙁

Det är därför nån typ av knackindikering är att föredra, då det kan verkligen spara motorn.

Sen att man kan logga m.m i nya ecuer är ju rena lyxen, och har man några vänliga medlemmar som kan ge en tips är det ovärdeligt 🙂

Tror inte att det är så många som länger ner den tiden du gör Patrick gissar jag på då du är självlärd och har det som ett intresse.
                                  Så fort man ska leva på det blir det problem då tjäna pengar är det viktigaste.
                                  Sedan är kunskapen om bilarna det absolut viktig.
                                  Har hjälp een del med funderingar vad som kan vara fel, när det blir problem vid mappningar. Äldre bilarna hade lite fler problem än vad de nya har 😉

Helt OT Patrick kör du forfarnande med med 60-1 snurran i FXT’n?

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 139 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.