Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1162
    Rodge
    Deltagare

      Tjena, jag undrar ifall man bör mappa efter endast ett byte till 3″ avgas med racekatt eller utan katt? laddtrycket ökar ju en del, men har mätare, så kan snegla så det inte skenar alldeles för mycket, så frågan är ifall jag törs köra såhär, eller bör göra nåt? hur mycket törs man ladda med original allt förutom avgas?

      #42900
      Desen
      Deltagare

        Vilken bilmodell har du?

        Själv kör jag en GT med 3 tum och räserkisse, utan att ha mappat den. Det går bra att göra det, men som du skriver så måste man hålla koll på skenande laddtryck.

        En dawes device är bra medecin mot skenande laddtryck.

        Själv laddar jag 1.1 bar på orginalsnurran. Hönshjärnan ger fuelcut vid 1.25.

        Men som sagt detta gäller GT har du en nyare modell så kanske detta inte stämmer.

        /Andreas, Skåne, Kristianstad

        http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

        #42902
        locko99
        Deltagare

          Men som sagt detta gäller GT har du en nyare modell så kanske detta inte stämmer./Andreas, Skåne, Kristianstad http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

          Nån som kan fylla i?

          Mvh /Martin

          #42898
          STIred
          Deltagare

            Kan finnas viss risk för laddtryckspikar med öppet avgas på new age modellerna, sen bör man ju byta soppapump med. Så bästa är o mappa om samtidigt om man håller på o byter grejer… De utbytta grejern kommer även mer till sin rätta då, <=> mer effekt.

            /r

            [font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
            I can live with the despair, it’s the hope that kills me
            ———————————————————————————-


            rödSTI

            #42901
            Rodge
            Deltagare

              Tack så mycket för svaret, har en GT-00, klantigt att glömma skriva det =)

              Laddet ligger väldigt stabilt på 1 bar enligt mätaren, så då kan jag med andra ord gasa och vara glad nu då, jag kan sova gott? 😉

              #42899
              STIred
              Deltagare

                Kan finnas viss risk för laddtryckspikar med öppet avgas på new age modellerna, sen bör man ju byta soppapump med. Så bästa är o mappa om samtidigt om man håller på o byter grejer… De utbytta grejern kommer även mer till sin rätta då, <=> mer effekt /r

                Svarar på mitt egna inlägg nu 😀 kunde lika gärna kört edit,

                Det jag skrev ovan gäller framförallt new age stin glömde jag tillägga, har du en new age wrx så går de köra med dawes och original soppapump, skaffa en knocklink och en laddtrycksmätare med så har du koll på laddtrycket. För STIn gäller byte av soppapump och ommappning…

                Dock kommer du få liiite mer effekt med mappnig på än wrx än med dawes, då kommer vara turbon som sätter stopp…

                /r

                [font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
                I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                ———————————————————————————-


                rödSTI

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.