Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1151
    Wehlin
    Deltagare

      Tjenna..!

      Tror att jag kommer behöva mappa om min GT -99 till våren och har börjat kolla runt lite efter någon som kan göra det.
      Har Öppet luftfilter, 3″ från turbo, daves. Det finns monterat som den står idag. Till våren skall FMIC och HKS SSQV dump monteras.

      * Finns det något ställe som kan mappa i södra Sverige, känns lite långt att köra till Södertälje för att mappa..?

      * Samt kanske någon kan göra en kvalificerad gissning vad dessa mods skulle göra på bilen..?

      * Något annat jag bör komplettera med innan mapp..?

      //Wehlin – som sökte utan att hitta svar 😉

      #42824
      simo
      Deltagare

        http://www.trollspeed.se

        Gissar på 257 trollspeedhästar!

        /U

        #42833
        Wehlin
        Deltagare

          Okej, ingen som testat TS Motor i Åstorp någon gång eller har
          erfarenhet av deras arbete..?

          #42822
          SecretAgentMan
          Deltagare

            *asg*

            …hoppas inte No1 ser den posten… 😀
            TS Motor verkar duktiga, de bänkar standardbilar med bytt avgas till 260+ pållar.. 😉

            Trollspeed äger. (punkt)

            /J

            #42825
            simo
            Deltagare

              Gör dig själv en tjänst…skit i TS Motor

              Sök lite här så förstår du.

              /U

              #42834
              Wehlin
              Deltagare

                Hehe, ja jag leta lite och det verkade vara lite glädje-siffror =)
                Hade varit kanon för mig iochmed att det är så nära.
                Men det e kanske bara att styra kosen mot Trollspeed när
                den dagen kommer =)

                #42828
                Amit
                Deltagare

                  Trodde man inte fick hänga ut företag på detta forum?

                  Amit

                  #42823
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Är det företag som gör bort sig, så ser jag inget problem med det?

                    Hör med No1 om han är nöjd med TS Motor… 😉

                    /J

                    #42835
                    Wehlin
                    Deltagare

                      Trodde man inte fick hänga ut företag på detta forum?Amit

                      Ville bara ha ett ärligt svar och det fick jag. Lite tråkigt om man kört dit och gjort en mapp och sen behövt göra om det någon annanstans.
                      MEN som sagt vet jag ingenting om hur deras arbete fungerar, därför jag udnrade. Hellre ett ärligt svar än att det blir sk*t

                      #42826
                      simo
                      Deltagare

                        Trodde man inte fick hänga ut företag på detta forum?Amit

                        Bara för att man avråder ngn från att använda ett företags tjänster har man ju knappast hängt ut de.

                        /U

                        #42829
                        Amit
                        Deltagare

                          “hänga ut” gör ni ju här genom att direkt avråda att åka till TS genom era erfarenheter.

                          Själv har man råkat illa ut av företag utan någon som helst support av ledarna på detta forum..

                          Ang TS så kan det kanske vara bra att hålla sig undan..

                          Amit

                          #42836
                          Nicke
                          Deltagare

                            När mappning ändå är på tal, vad har ni för erfarenheter av unichip?, har tittat på en beg 98:a med unichip och APS avgassystem.

                            #42827
                            Mats
                            Deltagare

                              Beror på vem som mappat. Unichip är ett piggyback som mappas efter just din bil. Den “lurar” alltså orginal boxen och man kan då ändra tändning, ladd och soppa.

                              Unichip i sig är varken bra eller dåligt. Det blir lika bra som den som mappar. En mappare som gör ett dåligt jobb = Unichip dåligt o vice versa.

                              Mats GBG
                              Regionsansvarig Göteborg

                              #42830
                              STIred
                              Deltagare

                                “hänga ut” gör ni ju här genom att direkt avråda att åka till TS genom era erfarenheter.Själv har man råkat illa ut av företag utan någon som helst support av ledarna på detta forum.

                                Av vad jag sett så har det aldrig varit några problem säga vad man tyckt om olika företag, oavsett om man tyckt bra eller dåligt, den enda gången nån sån tråd togs bort, iaf av vad jag sett så var det din tråd, jag kan inte hela historien men hade varit intressant veta varför just den tråden inte var lämplig…

                                /r

                                [font FACE=”Arial”]———————————————————————————
                                I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                                ———————————————————————————
                                It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not
                                ————————————————————————————————————————

                                rödSTI

                                #42837
                                Nicke
                                Deltagare

                                  Beror på vem som mappat. Unichip är ett piggyback som mappas efter just din bil. Den “lurar” alltså orginal boxen och man kan då ändra tändning, ladd och soppa.Unichip i sig är varken bra eller dåligt. Det blir lika bra som den som mappar. En mappare som gör ett dåligt jobb = Unichip dåligt o vice versa.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

                                  Tack så mycket för ett bra svar, det är såna här saker man vill läsa och få svar på i ett forum, tack.
                                  Här är förövrigt bilen http://www.blocket.se/vi/9488304.htm?ca=18_s
                                  skulle ni råda mig att köpa den?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.