SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Maskinförsäkring?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2081
    WasteGate
    Deltagare

    Hejsan!

    Har lite funderingar på en Dawes och eller Tek2. Kollade avtalet
    för min försäkring och såg att maskinförsäkringen inte gäller vid
    t.ex chippning.

    Finns det några andra som kan teckna en maskinförsäkring eller
    hur har ni andra gjort, inte brytt sig eller?

    Jag har för mig att andra “trimmare” typ BSR och Nordic erbjuder
    en maskinförsäkring om man köper deras trim, har vi nåt liknande
    till Subban?

    // Waste

    #49183
    honkster
    Deltagare

    jrm lämnar väl någon sorts garanti om jag inte har fel…Fråga JoCCe under sponsor trådarna!

    ————————————–
    -HonKster- Blå My99 Kombi@Åre

    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

    #49179
    Allan
    Deltagare

    Tek2 är ju inte chippning. Dessutom blir det svårt för Försäkringsbolagen att kolla om du har Tek2 eftersom det är en originalbox.


    I’m a cop and you will respect my authoritah!

    #49182
    WasteGate
    Deltagare

    Nog måste man väl kunna se att boxen är omprogrammerad, kan inte tänka
    mig att det inte går att läsa ut vad som är skrivet i den. Man måste ju kunna
    verifiera att det man skrivet har blivit rätt eller?

    Kan man läsa ur ecu’n hur mycket man laddar, att den sparar max laddtryck
    eller så?

    // Waste

    #49184
    Wanderer
    Deltagare

    Får du haveri är det ju bara att nollställa ECU’n då den återgår till normala värden efter det.

    #49180
    Allan
    Deltagare

    LAST EDITED ON Mar-11-03 AT 04:57PM (GMT)
    Visst kan man se om boxen är mappad men det krävs ju lite skills om man säger som så..

    Wanderer>> Menar du att en Tek2 mappad styrbox går tillbaka till sitt originalmappning efter ecu-reset? Det hoppas jag verkligen inte!!!


    I’m a cop and you will respect my authoritah!

    #49181
    christopher
    Deltagare

    fraSSe

    Skulle kunna tänka mig att om man “nollar” ECU;n så går den tillbaka till ursprungs “mappen” dvs om man tankat TEK2 så är det den som gäller.
    Men den kan själv ha ändrat sig lite vid ev. spiktendenser eller liknande och justerat laddtryck och tändning
    Annars skulle ECU;n nollas om man böt batteri, det skulle jrm gilla 😉

    Prospeed har väl ett utförligare svar……
    /
    fraSSe

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.