SSC Allmänt snack Allmänt småprat Max ladd ?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Tpalm
    Deltagare

Hej …

Har en impreza Gt -99 som är ”chippad”
      Det sitter 3 ” från turbo utan kat. och en öppen forge dump.
      Laddar idag 1 bar med en topp på 1,1 – 1,2 ….

Om jag byter bränslpump, spridare, och höjer bränsletrycket. är det ngn som vet hur mycket kolvar och stakar pallar med ??

Davve
      Deltagare

beror ju på när bilen laddar… laddar du 1,4 på 5´ans växel så är det nog inga problem. Men att ladda ca 1,4 på t.ex 1-3´ans växel kan nog orsaka lådras.

Strat
        Deltagare

Är det originalturbo alltså?

Att köra mer än 1,3 och sänka mot 0,8 vid 7000 på originaltrubon är nog inte direkt klokt. Och det pallar det interna med bra, om det inte knackar förstås.

Tpalm
          Deltagare

ja det är original turbon som sitter i …. hur mycket klarar den av att ladda ?
            Så det borde iaf gå att ladda 1,1 till 1,2 konstant med en peak på 1,3 – 1,4 utan att få kolvar å stakar genom blocket….
            (om man ser till så att inte bilen spikar) !

Lådan är inget å varar rädd om då jag hittat ngt som liknade kuggar från difffrevet för ca. 1 mån sen =(
            Tänkte köra tills d rasar å sen köpa mig en drevsats med rakskurna härdade drev…

tack …. =) 🙂

Strat
            Deltagare

Jag skrev hur mycket den klarar ovan 🙂 Över 0,8 vid 7000 varv blir effektiviteten väldigt dålig, dvs mest varmluft.

Blandat teori med praktik 😉

Dawn
              Deltagare

Det var väl nån som lyckades rasa en Impreza motor efter att ha kört på 1.8 bar i ladd. Stakar och/eller kolvar gick väl sönder. Är inte riktigt säker på hur mycket som rasade.
                Jag skulle nog inte köra över 1.5 bar med standard kolvar o stakaar.
                Orginal turbon klarar inte att hålla mycket högre än 1.3-1.4 i peak om man ska behålla den. 😉 Kör inte med mer än 1.3 så funkar den.

Kocken
                Deltagare

Fråga kubikmannen från uppsala han körde 1,6 i ladd på orginal turbo. Street rejsa typ varje helg osv. Den höll i nästan 2 år. De ni, slå det 😛

//Ante

Tpalm
                  Deltagare

Tack …..

Har fått klarhet i d ja ville !
                    Blir ny turbo,spridare,pump t sensommaren =)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.