Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #565
    Yonaz
    Deltagare

      Nya mätare skall inhandlas.
      Skall jag köpa mekanisk eller (vaccumslang direkt till mätaren) elektrisk (separat givare).
      Eller slå på stort och köpa hela Link-defi kittet?

      Vad kör ni övriga med?
      /J

      #38822
      Niklas
      Deltagare

        Ställ dig frågan; “Vad ställer jag för krav på mätaren?”

        – Om svaret är “jag vill se laddtrycket så det inte svajjar eller är högre än ett visst värde” så klarar du dig gott med tex Autometer som du kan köpa för under tusenlappen hos tex Dalhems där vi har rabatt med klubben. Jag föreslår isåfall Phantom serien (som jag själv har) då denna är väldigt lik orginalmätarna i bilen.

        – Om svaret däremot är “jag vill ha riktigt proffsiga grejor som gör det möjligt för mig att spela in mätarvisningen och varna vid vissa värden” så bör du överväga DEFI. Det är de klart bästa mätarna du kan köpa om du känner för att betala så mycket för mätare. Många funktioner och allt i en perfekt lösning utan slangar och grejor in i bilen, dock till ett högre pris än de “vanliga mätarna”.

        Du får alltså fråga dig själv vad det är du behöver, jag hade gärna tagit DEFI mätare i min bil som lyser med dioder vid vissa värden och piper när det är dax att ta det lugnt men då det egentliga syftet med mina mätare var att ställa laddtrycket efter inköp av Dawes Device och att jag inte kör bana flera gånger om året och pressar varv efter varv känner jag inte att det är befogat att lägga så mycket mer på DEFI när Autometer ger mig exakt samma funktion (visar laddtryck och oljetemp) för en betydligt billigare slant.

        #38821
        Yonaz
        Deltagare

          Köpte mig en Apexi (mekanisk) laddtrycksmätare till rätt pris.
          Men är bra sugen på defi mätare så bli inte förvånad om en säljes annons på min apexi dyker upp snart..

          🙂

          #38818
          OzO
          Deltagare

            Du nämner bara laddtrycksmätare. Skall du bara ha det (dvs en mätare) så köper du annat än Defi, t.ex. Autometer funkar finfint.

            _______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

            #38819
            Manor
            Deltagare

              Hej !

              Det är Defi som gäller, tycker jag. Lite dyrare i inköp, men hög glädjefaktor varje gång man ser dem.

              mvh Mats N

              #38820
              Manor
              Deltagare

                …börjar man med en så har man snart många…gammalt DEFI-ordspråk :D. Som sagt, Defi är dyrast och ballast…men det finns andra märken som troligtvis gör jobbet lika bra. Du verkar dock ha bra puts på grejorna (du kör väl Gregors fd. Impreza!??), och det finns nog andra saker än mätare att spara pengar på. Mätarna höjer väl intrycket lika mycket invändigt som fälgarna gör utvändigt…och när det gäller fälgar så är det inte många som sparar på slantarna ;).

                mvh Mats N

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.