Jag har en 2,5XT som jag i framtiden vill uppgradera lite måttligt. Tänkte höra var man börjar? Om jag vill få ut 300-350hk, vad behöver jag? Budget är inte den bästa så gärna mest bang for the back tips. Chippa , mappa, vad ger det och vad kostar det? Kom med tips! Jag behöver alla råd!
det är väll samma som på en Impreza så börja med att byta till 3″ helavägen ifrån turbon eller 3″ dp med katt och sen 2,5″ , soppapump, tändstift och sen en mappning, kommer inte bli några 300-350Hk som du skrev att du vill ha för då måste du byta turbo och lite andra grejer och då springer kostnaden iväg lite.
Tackar för snabbt svar! Men vad tror du de bitarna ger i effekt?
Och kommer bilen låta väldigt mycket? Jag vill visserligen ha lite mer muller men inte så att det blir outhärdligt.
Jag skulle kalla “turboback” steg 2 och turbobyte steg 3, och steg 1 endast mappning på en annars orginalbil.
Jag har delat med mig av en helt ok steg 1 mappning, så om du anser dig ha lite koll på datorer och motorer rekommenderar jag dig att skaffa en Tactrix och börja logga.
Jag har en 2,5XT som jag i framtiden vill uppgradera lite måttligt. Tänkte höra var man börjar? Om jag vill få ut 300-350hk, vad behöver jag? Budget är inte den bästa så gärna mest bang for the back tips. Chippa , mappa, vad ger det och vad kostar det? Kom med tips! Jag behöver alla råd!
Vänligen,
FG
Vilken årsmodel?
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.