Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31646
    deregna
    Deltagare

      Jag har en 2,5XT som jag i framtiden vill uppgradera lite måttligt. Tänkte höra var man börjar? Om jag vill få ut 300-350hk, vad behöver jag? Budget är inte den bästa så gärna mest bang for the back tips. Chippa , mappa, vad ger det och vad kostar det? Kom med tips! Jag behöver alla råd!

      Vänligen,
      FG

      #263961
      Christian S
      Deltagare

        det är väll samma som på en Impreza så börja med att byta till 3″ helavägen ifrån turbon eller 3″ dp med katt och sen 2,5″ , soppapump, tändstift och sen en mappning, kommer inte bli några 300-350Hk som du skrev att du vill ha för då måste du byta turbo och lite andra grejer och då springer kostnaden iväg lite.

        #263965
        deregna
        Deltagare

          Tackar för snabbt svar! Men vad tror du de bitarna ger i effekt?
          Och kommer bilen låta väldigt mycket? Jag vill visserligen ha lite mer muller men inte så att det blir outhärdligt.

          /FG

          #263962
          Christian S
          Deltagare

            vet inte vad din har orginal men det är väll ungefär som i en GT/WRX alltså runt 220hk och med det “steg 1 kittet” så hamnar man på 260-270hk.

            hur mycket den kommer låta beror helt och hållet på vilket avgassystem du köper.

            #263963
            Patrick P931
            Deltagare

              Jag skulle kalla “turboback” steg 2 och turbobyte steg 3, och steg 1 endast mappning på en annars orginalbil.

              Jag har delat med mig av en helt ok steg 1 mappning, så om du anser dig ha lite koll på datorer och motorer rekommenderar jag dig att skaffa en Tactrix och börja logga.

              🙂

              #263964
              Tgm2
              Deltagare

                Jag har en 2,5XT som jag i framtiden vill uppgradera lite måttligt. Tänkte höra var man börjar? Om jag vill få ut 300-350hk, vad behöver jag? Budget är inte den bästa så gärna mest bang for the back tips. Chippa , mappa, vad ger det och vad kostar det? Kom med tips! Jag behöver alla råd!

                Vänligen,
                FG

                Vilken årsmodel?

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.