Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #768
    Pillowfighter
    Deltagare

      Jo , men ska se om någon fler råkat ut för samma problem, på min lokala subaruhandlare sa dom att jag vore den första som skulle vara tvungen att bute just det rellät, det vill man ju inte;-) , ser inte bättre ut.. tänkte lägga dom pengarna på ett 3 tums avgassystem istället…

      #40334
      OzO
      Deltagare

        >ser inte bättre ut.. tänkte lägga dom pengarna på
        >ett 3 tums avgassystem istället…

        För 450:- får du cirka 0.1 tum avgas… det är iofs en bra bit på vägen. ;):D

        _______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

        #40339
        Pillowfighter
        Deltagare

          Andledningen till min fråga är mer av den naturen att , endligt min lokala subaruhandlare så är detta just inte ett vanligt fel, utan ganska sällsynt, så då ville jag mest bara kolla om det var någon fler som råkat ut för samma sak, och i sådanna fall hur dom åtgärade detta. Men 0,1 tum det är bättre än inget… “många bäckar små”..
          //Lars

          #40333
          SecretAgentMan
          Deltagare

            I ditt fall är det ju solklart att det är reläet, och det är bara att handla ett nytt, vad är 450:- idag, ett par timmars nöje på isen, en bra början på en krogkväll – tv-avgiften för ett kvartal? :+

            /J

            #40337
            down_the_drain
            Deltagare

              Vad då?? Kostar det att ha tv?!? 😛 😛

              >I ditt fall är det ju solklart att det är reläet, och det är
              >bara att handla ett nytt, vad är 450:- idag, ett par timmars
              >nöje på isen, en bra början på en krogkväll – tv-avgiften för
              >ett kvartal? :+
              >
              >/J

              /P “som hatar måndagar”

              #40335
              Manor
              Deltagare

                >Är det någotn som har några bra förslag på hur jag ska få min
                >blinkers att fungera igen??
                >För några veckor sedan så slutade bilen blinka när jag använde
                >blikers spaken. Då misstänkte jag att det är rellät som
                >spökar. Men samtidigt fungerar varningsblinkersen. Då kunde
                >jag “tjuva” igenom att lätt trycka på varnings blinkersen med
                >spaken i läget och då fungerade det ett tag. , sedan kollade
                >jag lite på rellät och iomed att jag ruckade lite på kontakten
                >så funkade det bra i två veckor. Men nu är fungerar det inte
                >och jag kan inte tjuva heller .
                >Är det någon som råkat ut för samma sak? eller någon med något
                >bra tips och trix, ett nytt rellä skulle gå på 450:- sek , så
                >jag vill kolla runt lite om någon har något bra förslag.
                >
                >Mvh Pillowfighter

                Om du redan har klargjort att det är relät…och kostnaden bara är 450:- så är det väl inte så mycket att orda om. Köp ett nytt relä…det är mitt tips.

                mvh Mats N

                #40336
                Manor
                Deltagare

                  He he Problemet är löst, Lustigt nog när jag installerade larm i den så funkar blinkersen som den ska nu :7 , knasigt glapp :+ // Lars

                  Grattis. Det lär väl då ha varit ett glapp i en kontakt eller så.

                  mvh Mats N

                  #40338
                  Pillowfighter
                  Deltagare

                    Är det någotn som har några bra förslag på hur jag ska få min blinkers att fungera igen??
                    För några veckor sedan så slutade bilen blinka när jag använde blikers spaken. Då misstänkte jag att det är rellät som spökar. Men samtidigt fungerar varningsblinkersen. Då kunde jag “tjuva” igenom att lätt trycka på varnings blinkersen med spaken i läget och då fungerade det ett tag. , sedan kollade jag lite på rellät och iomed att jag ruckade lite på kontakten så funkade det bra i två veckor. Men nu är fungerar det inte och jag kan inte tjuva heller .
                    Är det någon som råkat ut för samma sak? eller någon med något bra tips och trix, ett nytt rellä skulle gå på 450:- sek , så jag vill kolla runt lite om någon har något bra förslag.

                    Mvh Pillowfighter

                    #40340
                    Pillowfighter
                    Deltagare

                      He he Problemet är löst, Lustigt nog när jag installerade larm i den så funkar blinkersen som den ska nu :7 , knasigt glapp :+ // Lars

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.