LAST EDITED ON Mar-02-02 AT 05:32PM (GMT) Har tror stenhårt att han kan ta mig med sin Miata 😀 😀 😀 Vi har även slagit vad om 1000:- :9 jag kommer med en mer detaljerad rapport efter vårt lilla race som kommer och äga rum nån gång i slutet på mars eller början på aprill… någon som vill satsa emot mig 😀 😀 😀
Just det är det nån som känner till om man kan hyra racingbanan i tullinge och vad kostar det… Jag har trissat upp honom så hårt nu att han är beredd och hyra bana som en kick off för företaget 😀 … Då han har fått för sig att han har bättre väghållning än en Porche och axar snabbare en min Subba, med sin standard utrustade MX 5 Miiiiiata…
LAST EDITED ON Mar-03-02 AT 09:15AM (GMT) Ummm…miatorna gjorde till och med jag kort manöver med på Kinnekulle förra sommaren (en bana där jag inte vågar åka fort)… 😀
Du har (standard) 150-160 på hjulen, det har han max i motorn – du har grymt mycket mera vrid…kan gå på tidigare i böjarna med din fyrhjulsdrift.
Hans enda fördel är bakhjulsdriften (om han kan köra bil, och det är torrt).
BlåPilen var ruggigt moddad!!! Leda rules!
…inte fan hjälpte det när pilen lekte karusell med mig!! 🙂
______________________________________________ http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
Detta får mig att tänka tillbaka till klubbens första Kinnekulle-träff. Tomas “Mr Hökarängen” N körde med tung (och då menar jag TUNG) gasfot och lämnade efter sig (förutom en massa gummirester) ett stycke RACE-Miata med slicks. Killen som körde denna, på släp dit transporterade, RACE-Miata såg väl inte allt för road ut.
De 1000:- är de lättaste pengarna du någonsin har tjänat.