Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 145 totalt)
  • Författare
    Sternborn
    Deltagare

Jag hade en sådan öppen dump förut på min gt, det är en Forge 🙂

Ok 🙂 Då ska det ju inte vara nån chinagrej iaf, eftersom det inte stod nånting på den så misstänkte jag att det var chinaskit 😛

goffemannen
      Deltagare

p1 läppen ser ut att passa fint =).

Sternborn
        Deltagare

p1 läppen ser ut att passa fint =).

aa den blir nog kanon när den fått lite färg på sig 🙂

karlzzon.
          Deltagare

Dags för R-däck!!!! Du måste ju ha det till den 5/9!!!!!

Sternborn
            Deltagare

Dags för R-däck!!!! Du måste ju ha det till den 5/9!!!!!

Japp R-däck ska det bli 🙂

Crippe
              Deltagare

Ok 🙂 Då ska det ju inte vara nån chinagrej iaf, eftersom det inte stod nånting på den så misstänkte jag att det var chinaskit 😛

På forge dumparna står det forge på!

Så den du har är en forge kopia! har en lika dan sittandes på min!

Sternborn
                Deltagare

På forge dumparna står det forge på!

Så den du har är en forge kopia! har en lika dan sittandes på min!

Ok det var det jag trodde just eftersom det inte stod nån märkning på den.
                  Men jag kör med originaldumpen nu för jag tror den öppna dumpen är trasig, för när jag kör med den så blir det nästan aldrig något dumpljud utan det blir ett ljud som låter som att luften studsar tillbaka mot turbon. Typ som att dumpen är alldeles för hårt spännd men den går ju inte att justera någonstans.

Kvarnis
                  Deltagare

Det är därför fjädern är lite hård.
                    Jag har en ny forge doch den fjädern alldels för löss på dumpen ska vara tyst under 1 bar 😀

Sternborn
                    Deltagare

Det är därför fjädern är lite hård.
                      Jag har en ny forge doch den fjädern alldels för löss på dumpen ska vara tyst under 1 bar 😀

ok då förstår jag varför den är tyst min bil laddar ju bara 1-1,1 bar 😛

Sternborn
                      Deltagare

Nu är delarna från Ht Autos inlämnade på lack 🙂

Fixade även lite med stereon i veckan, hade ju ett slutsteg i bakluckan som drev bilens högtalare. Detta är nu borta och jag drog om kablarna så att stereon driver högtalarna 🙂
                        Var så trött på att ha ett stort jävla slutsteg liggandes mitt på bagagerumsgolvet.

Om någon är intresserad så har jag två stycken grymma rockford fosgate slutsteg till salu
                        dom kostade 4998kr st nya (dec 2005) så ge mig ett bud om det skulle vara intressant.

edbe
                        Deltagare

ska bli kul att se hur det blir med nya grejerna 😀

vad tar lackaren för jobbet? har ju ett par huvgälar som ska färgas 🙂

Kvarnis
                          Deltagare

ok då förstår jag varför den är tyst min bil laddar ju bara 1-1,1 bar 😛

Du kan ju skruva i sär den och smörja om du vill, kan bli bättre

Sternborn
                            Deltagare

ska bli kul att se hur det blir med nya grejerna 😀

vad tar lackaren för jobbet? har ju ett par huvgälar som ska färgas 🙂

Ja det ska bli riktigt kul att se hur det blir 🙂 P1 Läppen satt skitfint när jag provmonterade den, scoopet är jag lite fundersam över det såg lite konstigt ut när jag provmonterade det men det ser nog bättre ut när det få lite färg på sig 🙂

Jag pröjsar 1000 kr för scoop och p1-läpp men det är ju en arbetskolega så jag vet inte vad han skulle ta i vanliga fall men jag kan ju höra med honom. Är det alltså bara 2 st 22b huvgälar?

Sternborn
                              Deltagare

Du kan ju skruva i sär den och smörja om du vill, kan bli bättre

Ja jag kan ju alltid testa, Annars funkar det ju med original 🙂

Gilarski
                                Deltagare

Sådär nu är vi i nutid 🙂 Jag har nog glömt lite småsaker men strunt samma..

Dags att pricka av lite i listan som jag hade från början.

Att göra inför 2010

Annat avgassystem (klart)
                                  Dimljuskåpor (klart)
                                  Stänklappar (klart)
                                  Stor vinge (fortfarande på jakt efter en Sti vinge)
                                  Byta till originaldump (klart)
                                  En av uppsättningarna originalfälgar ska lackas vita (klart)
                                  Fixa Stereon (klart) (det var bara att koppla in ett slutsteg för att driva högtalarna i bilen)
                                  Storservice och Kamremsbyte (alla filter, alla vätskor, stift m.m) (klart)
                                  Andra baklysen (klart men dom ligger i garaget och original sitter på igen)
                                  Fräscha upp motorrummet (Arbetet pågår hela tiden tills jag är nöjd)
                                  Sparco moccaratt (kommer när jag har pengar över, prioriterar annat före)

Andra planer om plånboken tillåter:
                                  Coilovers (klart)
                                  Bättre bromsar (klart)
                                  P1 läpp (kom hem idag så det är iaf påbörjat)
                                  STI scoop (kom hem idag så det är iaf påbörjat)
                                  17″ sommarfälgar (kommer till 2011 istället)
                                  Lättare trim typ EcuTek mappning (kommer även detta till 2011)

Nu till dagens höjdpunkt.. Leverans från Ht Autos 🙂
                                  P1 läpp och Sti Scoop låga modellen
                                  Här är en bild på delarna provmonterade på bilen:

F@n va snyggt!!! 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 145 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.