- Detta ämne har 144 svar, 18,547 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Sternborn.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2010 kl. 14:46 #202009edbeDeltagare
har du lackat dina originalfälgar själv eller va dom redan lackade när du köpte bilen?
Underredsmassan kletade du på själv eller?
4 oktober, 2010 kl. 16:04 #201950SternbornDeltagarehar du lackat dina originalfälgar själv eller va dom redan lackade när du köpte bilen?
Underredsmassan kletade du på själv eller?
Om du menar dom vita originalfälgarna så lackade lackeraren på jobbet dom åt mig, dom guldiga var guldiga när jag köpte bilen.
Underredsmassan sprutade jag på själv ja 🙂
4 oktober, 2010 kl. 16:47 #202005johan_gtDeltagareSåg riktigt fint ut under bilen. Hoppas det blir en vinter som tillåter is körning här nere 🙂
4 oktober, 2010 kl. 18:34 #201918MuminDeltagareÄntligen någon här som använder bilen på vintern 🙂 Det gillar jag starkt!
4 oktober, 2010 kl. 19:24 #201951SternbornDeltagareÄntligen någon här som använder bilen på vintern 🙂 Det gillar jag starkt!
För mig är det en självklarhet att köra på vintern med Imprezan! 😀
Men den kommer nog få stå dom dagar det är slaskigt och äckligt ute men förhoppningsvis så blir det en lika bra vinter som det var förra året 🙂4 oktober, 2010 kl. 21:29 #202010edbeDeltagareOm du menar dom vita originalfälgarna så lackade lackeraren på jobbet dom åt mig, dom guldiga var guldiga när jag köpte bilen.
Underredsmassan sprutade jag på själv ja 🙂
shit, vill också ha en “lackare på jobbet” :p funderar nästan på att köpa fälgfärg på biltema, maskera och sen spraya vinter fälgarna 😉
Vad är det för underredsmassa du sprayat på då? ooch gjorde du något förarbete?
5 oktober, 2010 kl. 16:09 #201952SternbornDeltagareJag tycker det liknar “body” faktiskt, och det är inte underredsmassa utan just body. Fast det kanske inte är det, men det ser ut som det iaf. 🙂
Ja det är någon typ av body, underredet var redan rostskyddat med någon ordenligt massa men bättrade på det med body 🙂
24 oktober, 2010 kl. 15:55 #201953SternbornDeltagareHade lite tråkigt idag så jag gav mig ut i skitvädret med bilen och kameran för att ta några höstbilder på bilen 🙂
Här är ett urval av bilderna:
Tummen upp för SUBARU! 😉
24 oktober, 2010 kl. 16:55 #202033ErokDeltagareNågon som lekt i jordbro industriområde 😉
Grymma bilder på en grym bil 😉
24 oktober, 2010 kl. 17:06 #201954SternbornDeltagareNågon som lekt i jordbro industriområde 😉
Grymma bilder på en grym bil 😉
Lekt vette tusan 😛
Jag puttra runt där inne bland alla övningskörare och leta lite platser att fota på 🙂Tackar! 😀
10 november, 2010 kl. 23:31 #201955SternbornDeltagareNu när vintern är här på riktigt och jag planerar att köra bilen under vintern så monterade jag motor- och kupévärmare igår 🙂
Så jag köpte en DEFA blockvärmare och en DEFA komfortsats utav Meca
Här kommer lite bilder samt info från monteringen:
Frostpluggen utskruvad
Värmaren ditskruvad kabeln ditsatt och värmeskyddet på plats
Kontakten monterad snett bakom regplåten så den knappt syns när bilen står på backen
Kabeln dragen innanför grillen
Kablarna färdigdragna i motorrummet
Kupevärmaren på plats 🙂
Knappt synlig som sagt 😉
Luftning i 2 steg, först med vakumsugen som vi har på jobbet som funkar till 100% på dom flesta bilar. Sen enligt Mumins instruktioner med PET flaskan.
Imorgon blir det första testet utav värmaren, ska bli kul att se resultatet 🙂 Hoppas det fryser på ordenligt inatt så den får jobba lite 😉
11 november, 2010 kl. 07:51 #201902OzODeltagareSnyggt där! 😎
11 november, 2010 kl. 19:31 #201956SternbornDeltagareSnyggt där! 😎
Yes det vart riktigt bra! 🙂 Var varmt och mysigt i bilen imorse oxå 😉
12 november, 2010 kl. 00:01 #201909tendencyDeltagareHar du satt dit någon slags distans på uttaget? Tänkte eftersom luckan inte öppnar helt utan att skava på lacken annars.
Minns att jag själv satte någon distans när jag monterade det på min förra Impreza. Och nu när jag lämnade in Thai Per’en på verkstad för montering, så hade dom skruvat uttaget så att det tittar fram några millimeter utanför kofångaren, så att säga. Funderar på att montera den längre in som du, så att den inte syns lika tydligt..
12 november, 2010 kl. 16:52 #201957SternbornDeltagareHar du satt dit någon slags distans på uttaget? Tänkte eftersom luckan inte öppnar helt utan att skava på lacken annars.
Minns att jag själv satte någon distans när jag monterade det på min förra Impreza. Och nu när jag lämnade in Thai Per’en på verkstad för montering, så hade dom skruvat uttaget så att det tittar fram några millimeter utanför kofångaren, så att säga. Funderar på att montera den längre in som du, så att den inte syns lika tydligt..
Om det är DEFA du har så ska det medfölja en “distansbricka”
Jag kan öppna luckan helt utan att den nuddar lacken 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.