Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 145 totalt)
  • Författare
    Svindle
    Deltagare

Nu blev man lite inspirerad. Hade inte vart helt fel med en värmare kalla dagar.

Kanske kan bli ett vinterprojekt.

Sternborn
      Deltagare

Nu blev man lite inspirerad. Hade inte vart helt fel med en värmare kalla dagar.

Kanske kan bli ett vinterprojekt.

Nej det är ju inte helt fel 🙂 Och det bästa är att man slipper skrapa frost från rutorna 😉
        Det tycker jag absolut att du ska ha som vinterprojekt fast om du ska använda bilen i vinter så är det väl bäst att göra det så snabbt som möjligt :p

Sternborn
        Deltagare

Har nu beställt nåt som kommer påverka bilens utseende ordentligt 😀
          Vad det är kommer ni få se så småningom, men det jag kan säga är att jag beställt det av en kille här på forumet 😉

Erok
          Deltagare

Har nu beställt nåt som kommer påverka bilens utseende ordentligt 😀
            Vad det är kommer ni få se så småningom, men det jag kan säga är att jag beställt det av en kille här på forumet 😉

Av mr aliendice? 😉

Sternborn
            Deltagare

Av mr aliendice? 😉

Kanske det kanske 😉

Erok
              Deltagare

Kanske det kanske 😉

Skulle vara ruskigt fett, var sugen själv innan jag kom in på bilbytar tankar =)
                men vem vet, kanske kmr på nästa bil 😉

Sternborn
                Deltagare

Jag är på jakt efter en större vinge till min bil typ en sti v5-v6 vinge eller någon 22b replica.
                  Någon här som vet var jag kan få tag på någon av dessa till ett bra pris och med bra kvalite.

Vad tror ni om denna?
                  http://www.htautos.co.uk/prod_desc_22bspoiler.html?sno=298

Svindle
                  Deltagare

Htautos 22b replika är riktigt snygg och har för mig att jag läst att passformen skall vara bra. Men se upp, det finns många vingar med ruskigt dålig passform ute på marknaden.

Sternborn
                    Deltagare

Htautos 22b replika är riktigt snygg och har för mig att jag läst att passformen skall vara bra. Men se upp, det finns många vingar med ruskigt dålig passform ute på marknaden.

Jag mailade dom nu och frågade om den passar till original hålen i bakluckan och även vad det skulle kosta att skicka den tillsammans med ett par 22b huvgälar upp till Stockholm.

Så om det nu blir till att beställa så om någon i stockholmstrakten vill ha något från dem så kan vi ju beställa tillsammans isåfall så slipper vi betala 2 fraktavgifter.

Den ser ju riktigt snygg ut tycker jag! 😀

Sternborn
                      Deltagare

Jag skulle starkt rekommendera dig att borra nya hål för den vingen, jag har MRT 22B vingen och den satt bara i dom 4 originalhålen, hela bakluckan är böjd uppåt och runt hålen är plåten utdragen runt skruvskallarna. Skulle nog säga att man måste borra upp det främsta hålet iaf så det inte blir sån lyftkraft och hävarmseffekt vid dom bakre skruvarna. Jag ska iaf fäste min i alla 8 hålen som finns i vingen när jag återmonterar den, tappa vingen vore obra. 🙂

Ja så blir det nog isåfall vore ju som sagt inte kul att tappa vingen på motorvägen 😛

Fick precis svar från Mark från HT Autos och han sa ju typ samma sak:)
                        “22B spoiler will fit holes left by WRX o.e. one, but you will need to drill a couple more nearer the centre.
                        Shipping to Sweden is £30.00GBP”

karlzzon.
                        Deltagare

Vi kan snacka mera när jag lämnar in bilen imorgon!!!!

Sternborn
                          Deltagare

Vi kan snacka mera när jag lämnar in bilen imorgon!!!!

Yes det gör vi! 🙂

Sternborn
                            Deltagare

Jag har nu använt motor- och kupévärmaren i ca en vecka och är helnöjd 😀
                              Men det var väl först igår och idag som det vart frost ute och jag har inte behövt skrapa nåt alls :p

Men jag kommer behöva skaffa en lång strömkabel så jag kan ha värmaren inkopplad på jobbet så jag även slipper kylan när jag ska hem på eftermiddagen. Ska prata med chefen om detta imorn 🙂

karlzzon.
                              Deltagare

Annars så får du skaffa jättelång sladd och ta ström från oss !!!!! hehe

Sternborn
                                Deltagare

Nu har jag en massa nya saker till bilen på G! 😀

Till att börja med så har jag köpt en momo ratt och en momo växelspaksknopp av Gilarski.
                                  Sen så gjorde jag en beställning från scoobyworld.co.uk idag som innefattar följande:
                                  STI baklysen
                                  STI läpp
                                  22B huvgälar

Och så borde mitt paket med hemligt innehåll dyka upp i veckan oxå 😉

Letar fortfarande för fullt efter en vinge! Sti v5-v6 eller 22B. Alla tips mottages med glädje 🙂

Bilder på allt kommer upp så fort jag har fått hem sakerna!

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 145 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.