Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 145 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Nu är dessa skönheter mina :D[/img]

Lackas guldiga hoppas jag. 😮

Niklas
      Deltagare

Jepp, och hade bara två dörrar och hade skärmbreddning och…

Sternborn
        Deltagare

Vilken modell är det på ratten??

Ingen aning tyvärr.. 🙁
          Men kan kanske ta reda på det, borde ju stå något på den 😛

Garagekungen
          Deltagare

Det är bara att höra av sig. 😉

QUOTE]

Jag gissar att du kommer att ha några bilder på hur det kan se ut på en -07:a när vi träffas…
            …å våga inte lägga upp dem här – då är jag INTE din kompis…
            😀 😀 😀

Tack för alla kommentarer 🙂

Garagekungen: Förhoppningsvis så får du se den live snart på någon kommande vinterträff 🙂 Och självklart tycker jag du ska satsa på ett dekalkit 😀 Väldigt lätt att ta bort om man skulle ångra sig med tiden.

Hur är det egentligen – har du provision ?!?…
            …så som du lockar en gammal gubbe i fördärv…
            …dessutom ångrar inte jag sådant jag gjort – jag njuter av det !!!
            :p 😀 😉

Sternborn
            Deltagare

Fälgarna kommer inte lackas om under det kommande året iaf :p
              Så till 2012 när dom kanske får ny färg så ska jag fundera på vad det blir 😉

Sternborn
              Deltagare

Hur är det egentligen – har du provision ?!?…
                …så som du lockar en gammal gubbe i fördärv…
                …dessutom ångrar inte jag sådant jag gjort – jag njuter av det !!!
                :p 😀 😉

Haha nej då 😉

Sternborn
                Deltagare

Idag är det exakt ett år sedan jag köpte min Impreza utav Jeppe 🙂
                  Och detta är även rekord för mig då jag aldrig haft en bil mer än ett år tidigare 😉

Sternborn
                  Deltagare

Dags för ett litet lyft av tråden..

Har inte hänt så mycket på sista tiden, det enda utöver vanlig vardagskörning som har hänt är att jag testat på iskörning med bilen 🙂
                    Fick låna isdäck utav Karlsson och jävlar vilken upplevelse det var 😀
                    Kommer garanterat att göras om nästa vinter!

Bilen har fått sig en lättare skada så diverse delar måste bytas/lackas.
                    Pga detta så kommer det bli en hellack utav bilen då jag jobbar på bilverkstad med lack så jag kommer undan rätt billigt.
                    Det kommer bli en annan färg på bilen, vad det blir för färg får ni se så småningom 😉

Har under senaste tiden börjat känna lukten av bränd olja varje gång jag kört ett tag och stannar till med motorn igång. Av vad jag tidigare läst här på forumet så gissade jag på att det var den högra ventilkåpspackningen som läckte lite så det droppade ner på grenröret/uppipen. Hissade upp bilen för nån vecka sedan och kollade upp det och mycket riktigt så hängde det en droppe olja i det bakre hörnet av ventilkåpan.
                    Packningarna är nu beställda tillsammans med ett oljefilter och lite Castrol edge sport 10w-60 olja som jag tänkte testa att köra med. Har tidigare kört Mobil’s 5w-50 olja sommartid men nu när vi bytt reservdelsleverantör på jobbet från Meca till Mekonomen så är det Castrol som gäller 🙂

Tänkte byta packningarna medans bilen blir stående ett tag i samband med lackeringen.

Bilder kommer komma upp så fort arbetet är i gång!

Sternborn
                    Deltagare

Ja nu är det dags för en liten update av vad som pågår med bilen för stunden.
                      Som sagt så ska bilen lackas om. Under påskhelgen så demonterade jag i stort sett hela bilen inför lack. Upptäckte en del rost som fick mig att tappa gnistan för stunden. Men nu har Anders(en av plåtisarna på jobbet) kapat bort lite kexig plåt och svetsat dit nytt så nu är förväntningarna stora på hur slutresultatet ska bli och hur länge den ska hålla rosten borta.
                      Fram till idag så har motorhuven, bakluckan och en massa smådelar fått färg på sig. Och idag så stannade lackerarna kvar och jobbade över med min bil. så nu har även karossen fått färg 🙂 Eftersom jag byter färg på bilen så lackas karossen utan dörrar och skärmar så att man får färg i dörrfalserna. Även bagageutrymmet är lackat. Bilen lackas i färgen Amethyst Black(färgkod X42) som är samma färg som min Evo IX:a dvs en svart med blå/lila pearl i som endast framhävs i soljus. I skuggan så ser bilen solid svart ut.

Här nedan kommer lite bilder från arbetets gång med lite små kommentarer:

Bild tagen på jobbet precis innan demonteringen satt igång

Baksäte, ryggstöd, bagagerumsinredning,baklucka,tanklucka och baklampor demonterade

Front, motorhuv och lampor borta

Rost!! 🙁

Rostlagning 🙂 Allt är inte bytt utan viss rost är bara bortslipad och jag är medveten om att det säkerligen kommer komma tillbaka igen på dom ställena men då tar vi det då 😛

Kommer mer bilder senare 🙂

Gilarski
                      Deltagare

F@n va gött att du fått en nytändning, rost är nästan lika deprimerande som ett motorras ärligt talat. Kämpa på grabben 🙂

CalleSkvist
                        Deltagare

Detta projekt tror ja kommer bli kalas! 🙂

Sternborn
                          Deltagare

F@n va gött att du fått en nytändning, rost är nästan lika deprimerande som ett motorras ärligt talat. Kämpa på grabben 🙂

Ja jag började tröttna lite på bilen mot slutet av vintern, men nu ser jag bara frammåt 🙂 Har R-däck på g oxå, så det ska bli lite banåka i sommar är det tänkt 😀
                            Hur går det för dig med din bil?

Sternborn
                            Deltagare

Slänger in lite mer bilder! 🙂

Det är rätt så mycket lösdelar på våra bilar har jag märkt 😛

Lite spackel

Framskärmarna demonterade

Motorhuven grundad och hålet för låscylindern på bakluckan är ilagt

Fönstrena urplockade och det mesta av dörrarnas innehåll är demonterat

Fronten rensad från alla småsaker

Jag håller lite till på bilderna med färdiglackade delar så får ni se dom imorn 😉

Gilarski
                              Deltagare

Ja jag började tröttna lite på bilen mot slutet av vintern, men nu ser jag bara frammåt 🙂 Har R-däck på g oxå, så det ska bli lite banåka i sommar är det tänkt 😀
                                Hur går det för dig med din bil?

Grymt. Jovars, jag tror jag är på gång, ska testa lite olika saker för att se om avgasvärdena kan komma ned men lutar åt en extra katalysator. Får jag bara igenom den på avgasvärdena så är den igenom, nästa reggningsförsök sker den 10’e Maj. 🙂

Sternborn
                                Deltagare

Här kommer en lite sen uppdatering, har inte gått hem från jobbet tidigare än 22:00 under hela veckan pga att jag skruvat ihop bilen efter lackeringen 🙂 Som senast var det 01:45 en kväll :p

Nästan allt vart lackerat under torsdagen och fredagen förra veckan så jag började plocka ihop bilen lite lätt under förra helgen. Men det gick segt till en början för jag saknade en massa clips och småsaker.. Men på måndagen så kom framstötfångaren och innerskärmarna och en hel del clips 🙂 Så nu under veckan har jag lyckats få ihop hela bilen förutom sidokjolarna och tak-/rutlisterna för att jag fortfarande väntar på clips som är beställda till dessa. Fick helt oväntat hem Sti läppen från subaru nu i veckan oxå.. trodde jag skulle få vänta en evighet på den.. Och den var bra mycket billigare hos subaru(Torvalla bil) än hos scoobyworld. Men hos Torvalla bil så visste dom ju inte vad det var för något jag ville ha men eftersom jag hade artikelnummret på min gamla sti läpp så var det inga problem.

Jag har även tagit isär bromsarna och smörjt upp allt ordentligt och slipat och sprayat oken mattsvarta. Jag hade lite problem med den nedre inre kolven höger fram som satt ganska ordenligt men efter lite jobb så rör sig även den fint nu 🙂 Jag gjorde rent och smorde in STD coiloverserna med förhoppning om att jag skulle kunna sänka bilen till sommarhöjd igen. Men dom satt rätt så bra, men jag la inte ner så mycket tid på det just nu men ska ta tag i det ordentligt snart så ska jag fan se till att jag får ner bilen till rätt höjd igen, i värsta fall får jag väl plocka bort dom och värma lite lätt på ringen som sitter fast. Dom nya sommarfälgarna har oxå åkt på nu och dom gamla har blivit skodda med Dunlop R-däck 😀

Bilen fick sig en snabbtvätt igår och det värsta dammet har blåsts ur bilen men på måndag ska bilen rekondas ordentligt med polering m.m.

Aja nu ska jag sluta skriva och slänga upp bilderna istället så ni får se vad det vart för färg :p

En lackad motorhuv

Lite lackade lösdelar

Bakluckan lackad numera utan låscylinder 🙂

Här pågår deet förarbete på dörrar och framskärmar

Bilen helt nylackad i lackboxen

Första solen som lyser på nya lacken

Här kommer lite mer bilder utan beskrivning:

Fick tillverka nya nedre stötfångar fästen i bak pga av att dom gamla var rätt saggiga..

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 145 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.