- Detta ämne har 30 svar, 8,067 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Gyver.
-
FörfattareInlägg
-
2 september, 2013 kl. 19:14 #260186GyverDeltagare
Pressade du in din originalgrill eller modifierade du extraljusfästet? 🙂
Nästan synd att ha mina gamla lysen på en så fin bil 😛Hoppas det går bra med elkopplandet och att du blir nöjd med dom 🙂
Nej jag klippte bara bort en plastribba på varsin sida runt dem utstickande profilerna på min grill. Under monteringen (vilket bara tog typ 10 minuter) så måste jag säga att själva konstruktionen i sin helhet kändes klockren. Det hade du gjort bra! Det märks att du lagt ner lite tid på att få allt att sitta ordentligt och stabilt. Så jag är så nöjd så:)
Vadå synd, dem är ju riktigt schyssta!
Det ska nog inte vara något bekymmer med elkopplandet, men hör som sagt av mig ifall jag har någon fundering. El är ju inte en av mina starka sidor. Mekanik och hållfasthet är mer min bana då jag som sagt är maskinkonstruktör till yrket. Gäller bara att vara lite envis 😉
Det var trevligt att träffas, lycka till med den nya subban!
2 september, 2013 kl. 20:00 #260196IggeDeltagareNej jag klippte bara bort en plastribba på varsin sida runt dem utstickande profilerna på min grill. Under monteringen (vilket bara tog typ 10 minuter) så måste jag säga att själva konstruktionen i sin helhet kändes klockren. Det hade du gjort bra! Det märks att du lagt ner lite tid på att få allt att sitta ordentligt och stabilt. Så jag är så nöjd så:)
Vadå synd, dem är ju riktigt schyssta!
Det ska nog inte vara något bekymmer med elkopplandet, men hör som sagt av mig ifall jag har någon fundering. El är ju inte en av mina starka sidor. Mekanik och hållfasthet är mer min bana då jag som sagt är maskinkonstruktör till yrket. Gäller bara att vara lite envis 😉
Det var trevligt att träffas, lycka till med den nya subban!
Kul att du är nöjd.
Angående snyggheten är den väl lite subjektiv men du kan väl hålla med om att det inte är helt flashigt med muttrar som rostar så pass på under ett år fastän de kommer med extraljus, vilket man tycker borde vara anpassade för bruk på väg under vintern (=salt)Satte mig och tänkte på elkopplandet och det borde vara 1 kabel för styrström till reläna, 2 för minus till reläna (kan utan problem kopplas samman till en, inga farliga spänningar där), 2 för minus till lysena och 2 plus för matning av lysena 🙂
Förhoppningsvis var jag vettig nog att välja rätt färger vid inkopplandet.Hoppas vi ses igen på någon träff! 😉
2 september, 2013 kl. 20:20 #260187GyverDeltagareKul att du är nöjd.
Angående snyggheten är den väl lite subjektiv men du kan väl hålla med om att det inte är helt flashigt med muttrar som rostar så pass på under ett år fastän de kommer med extraljus, vilket man tycker borde vara anpassade för bruk på väg under vintern (=salt)Satte mig och tänkte på elkopplandet och det borde vara 1 kabel för styrström till reläna, 2 för minus till reläna (kan utan problem kopplas samman till en, inga farliga spänningar där), 2 för minus till lysena och 2 plus för matning av lysena 🙂
Förhoppningsvis var jag vettig nog att välja rätt färger vid inkopplandet.Hoppas vi ses igen på någon träff! 😉
Jodå, har ett sortiment med nya rostfria muttrar passandes som ska byta plats i helgen. Men visst, sånt borde inte rosta när man nyligen köpt grejerna.
Det blir nog bra:)
2 september, 2013 kl. 21:27 #260179Adam KDeltagareMan tar mycket socker på isen 🙂
22 september, 2013 kl. 11:10 #260188GyverDeltagareJag installerade en catchtank för vevhusventilation härom veckan, tyvärr inga bilder på installationen än men dem kommer så snart jag får tid. Förra helgen så började oljetreturslangen från turbon att läcka så bilen står uppallad i garaget nu i väntan på att jag skall få möjlighet att byta ut den.
Hittade lite randombilder från motorbygget jag kan lägga upp sålänge dock 🙂
Valde ett JDM ver8 sti spec-c shortblock efter mycket efterforskningar då jag kom fram till att dessa verkar vara dem starkaste blocken från fabrik. Kolvarna är mer motståndskraftiga mot detonation och hela vevpartiet balanseras utöver det vanliga innan dem lämnar fabriken. Mitt block hade gått strax under 10000 mil innan jag köpte det och var alltid kört på Motul 300v. Fina cylinderlopp och inga tecken på spikningar på kolvarna så jag var nöjd:)
22 september, 2013 kl. 11:25 #260197IggeDeltagareDet blir nog inte fy skam det här!
Riktigt nice!
27 oktober, 2013 kl. 09:47 #260189GyverDeltagareOljereturslangen är nu utbytt men det visade sig att det inte räckte där tyvärr. Trodde först att det var där läckaget skedde men det visade sig efter en provtur att bilen fortsatte pissa olja på up-pipen… Såg då att kamkåpan läckte i underkant. Jag måste ha dragit skruvarna för löst eller använt för lite packningsklister när jag monterade den förut. Håller på att montera nya packningar i dagsläget, bilder kommer.
Vinterdäck har inhandlats, det blev Hakkapelitta 7´or i 205/55-16 som skall klämmas på originalfälgarna.
Några bilder på min interiör.
27 oktober, 2013 kl. 18:20 #260205EmmEDeltagareSjukt snygg bil!!
27 oktober, 2013 kl. 21:05 #260190GyverDeltagareSjukt snygg bil!!
Tack!:) Gillar din också, schysst färgd—0.o—b
27 oktober, 2013 kl. 21:35 #260191GyverDeltagareTog några bilder med mobilen på dagens mekande.
Rengjorde kontaktytorna med rakblad och gnuggade med bräkleen.
Här hade det läckt, precis vid up-pipen.
Kåpan på plats igen med nya packningar och nytt Threebond klister, passade även på att montera den med nya skruvar då jag har hört att dessa lätt går av om man råkar dra för hårt. Drog hårdare denna gång, nästan så att skruvarna bottnade i sin krage.
Applicerade även klister under kragarna på gummibrickorna, något som jag inte tänkte på att göra förra gången.
Om man kikar noga så ser man att up-pipen är lindad med aluminiumtape nuförtiden, även downpipen har blivit lindad i detta. Har inte hunnit med grenröret än men det kommer. Får jag ett nytt oljeläckage i framtiden så minskar jag nog riskerna för att bandaget fattar eld, speciellt om det är styrservoolja, då bränns oljan bort istället. Har tänkt investera i en liten brandsläckare att montera under passagerarstolen också:)
Nu får bilen stå tills nästa helg, då blir det att hälla i ny olja samt montera ett nytt filter och se om jag lyckats få det tätt denna gång.
28 oktober, 2013 kl. 06:23 #260180GilarskiDeltagareRiktigt bra jobbat med & byta packningen utan att behöva lyfta ur rovan d—0.o—b
29 oktober, 2013 kl. 12:12 #260206morgandahlDeltagareSer för jäkla grann ut!
30 oktober, 2013 kl. 14:34 #260207morgandahlDeltagareDen där Imprezan har attityd!
30 oktober, 2013 kl. 18:40 #260192GyverDeltagareTack hörni 🙂 Ja det var lite pillrigt med att få tillbaka kåpan utan att smeta ut klistersträngen innan den låg rätt. Hade typ 5mm till godo mellan chassiebenet och kamöverfallen.
Den här kommer nu att bli min vardagsbil under vintern. Framåt våren så hoppas jag att kunna göra följande inför nästa sommar:
* Laga rost
* Montera Abw-breddare/nya fälgar
* Montera 22b-replica front
* Ny bakvinge
* Nya bussningar på diverse ställen
* Nya bromsar
* Eventuellt nytt styrsystem31 oktober, 2013 kl. 08:14 #260203GDB2003DeltagareVilket CF belt cover är det du kör?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.