• Detta ämne har 30 svar, 8,067 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Gyver.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #260186
    Gyver
    Deltagare

      Pressade du in din originalgrill eller modifierade du extraljusfästet? 🙂
      Nästan synd att ha mina gamla lysen på en så fin bil 😛

      Hoppas det går bra med elkopplandet och att du blir nöjd med dom 🙂

      Nej jag klippte bara bort en plastribba på varsin sida runt dem utstickande profilerna på min grill. Under monteringen (vilket bara tog typ 10 minuter) så måste jag säga att själva konstruktionen i sin helhet kändes klockren. Det hade du gjort bra! Det märks att du lagt ner lite tid på att få allt att sitta ordentligt och stabilt. Så jag är så nöjd så:)

      Vadå synd, dem är ju riktigt schyssta!

      Det ska nog inte vara något bekymmer med elkopplandet, men hör som sagt av mig ifall jag har någon fundering. El är ju inte en av mina starka sidor. Mekanik och hållfasthet är mer min bana då jag som sagt är maskinkonstruktör till yrket. Gäller bara att vara lite envis 😉

      Det var trevligt att träffas, lycka till med den nya subban!

      #260196
      Igge
      Deltagare

        Nej jag klippte bara bort en plastribba på varsin sida runt dem utstickande profilerna på min grill. Under monteringen (vilket bara tog typ 10 minuter) så måste jag säga att själva konstruktionen i sin helhet kändes klockren. Det hade du gjort bra! Det märks att du lagt ner lite tid på att få allt att sitta ordentligt och stabilt. Så jag är så nöjd så:)

        Vadå synd, dem är ju riktigt schyssta!

        Det ska nog inte vara något bekymmer med elkopplandet, men hör som sagt av mig ifall jag har någon fundering. El är ju inte en av mina starka sidor. Mekanik och hållfasthet är mer min bana då jag som sagt är maskinkonstruktör till yrket. Gäller bara att vara lite envis 😉

        Det var trevligt att träffas, lycka till med den nya subban!

        Kul att du är nöjd.
        Angående snyggheten är den väl lite subjektiv men du kan väl hålla med om att det inte är helt flashigt med muttrar som rostar så pass på under ett år fastän de kommer med extraljus, vilket man tycker borde vara anpassade för bruk på väg under vintern (=salt)

        Satte mig och tänkte på elkopplandet och det borde vara 1 kabel för styrström till reläna, 2 för minus till reläna (kan utan problem kopplas samman till en, inga farliga spänningar där), 2 för minus till lysena och 2 plus för matning av lysena 🙂
        Förhoppningsvis var jag vettig nog att välja rätt färger vid inkopplandet.

        Hoppas vi ses igen på någon träff! 😉

        #260187
        Gyver
        Deltagare

          Kul att du är nöjd.
          Angående snyggheten är den väl lite subjektiv men du kan väl hålla med om att det inte är helt flashigt med muttrar som rostar så pass på under ett år fastän de kommer med extraljus, vilket man tycker borde vara anpassade för bruk på väg under vintern (=salt)

          Satte mig och tänkte på elkopplandet och det borde vara 1 kabel för styrström till reläna, 2 för minus till reläna (kan utan problem kopplas samman till en, inga farliga spänningar där), 2 för minus till lysena och 2 plus för matning av lysena 🙂
          Förhoppningsvis var jag vettig nog att välja rätt färger vid inkopplandet.

          Hoppas vi ses igen på någon träff! 😉

          Jodå, har ett sortiment med nya rostfria muttrar passandes som ska byta plats i helgen. Men visst, sånt borde inte rosta när man nyligen köpt grejerna.

          Det blir nog bra:)

          #260179
          Adam K
          Deltagare

            Man tar mycket socker på isen 🙂

            #260188
            Gyver
            Deltagare

              Jag installerade en catchtank för vevhusventilation härom veckan, tyvärr inga bilder på installationen än men dem kommer så snart jag får tid. Förra helgen så började oljetreturslangen från turbon att läcka så bilen står uppallad i garaget nu i väntan på att jag skall få möjlighet att byta ut den.

              Hittade lite randombilder från motorbygget jag kan lägga upp sålänge dock 🙂

              Valde ett JDM ver8 sti spec-c shortblock efter mycket efterforskningar då jag kom fram till att dessa verkar vara dem starkaste blocken från fabrik. Kolvarna är mer motståndskraftiga mot detonation och hela vevpartiet balanseras utöver det vanliga innan dem lämnar fabriken. Mitt block hade gått strax under 10000 mil innan jag köpte det och var alltid kört på Motul 300v. Fina cylinderlopp och inga tecken på spikningar på kolvarna så jag var nöjd:)

              #260197
              Igge
              Deltagare

                Det blir nog inte fy skam det här!

                Riktigt nice!

                #260189
                Gyver
                Deltagare

                  Oljereturslangen är nu utbytt men det visade sig att det inte räckte där tyvärr. Trodde först att det var där läckaget skedde men det visade sig efter en provtur att bilen fortsatte pissa olja på up-pipen… Såg då att kamkåpan läckte i underkant. Jag måste ha dragit skruvarna för löst eller använt för lite packningsklister när jag monterade den förut. Håller på att montera nya packningar i dagsläget, bilder kommer.

                  Vinterdäck har inhandlats, det blev Hakkapelitta 7´or i 205/55-16 som skall klämmas på originalfälgarna.

                  Några bilder på min interiör.

                  #260205
                  EmmE
                  Deltagare

                    Sjukt snygg bil!!

                    #260190
                    Gyver
                    Deltagare

                      Sjukt snygg bil!!

                      Tack!:) Gillar din också, schysst färgd—0.o—b

                      #260191
                      Gyver
                      Deltagare

                        Tog några bilder med mobilen på dagens mekande.

                        Rengjorde kontaktytorna med rakblad och gnuggade med bräkleen.

                        Här hade det läckt, precis vid up-pipen.

                        Kåpan på plats igen med nya packningar och nytt Threebond klister, passade även på att montera den med nya skruvar då jag har hört att dessa lätt går av om man råkar dra för hårt. Drog hårdare denna gång, nästan så att skruvarna bottnade i sin krage.

                        Applicerade även klister under kragarna på gummibrickorna, något som jag inte tänkte på att göra förra gången.

                        Om man kikar noga så ser man att up-pipen är lindad med aluminiumtape nuförtiden, även downpipen har blivit lindad i detta. Har inte hunnit med grenröret än men det kommer. Får jag ett nytt oljeläckage i framtiden så minskar jag nog riskerna för att bandaget fattar eld, speciellt om det är styrservoolja, då bränns oljan bort istället. Har tänkt investera i en liten brandsläckare att montera under passagerarstolen också:)

                        Nu får bilen stå tills nästa helg, då blir det att hälla i ny olja samt montera ett nytt filter och se om jag lyckats få det tätt denna gång.

                        #260180
                        Gilarski
                        Deltagare

                          Riktigt bra jobbat med & byta packningen utan att behöva lyfta ur rovan d—0.o—b

                          #260206
                          morgandahl
                          Deltagare

                            Ser för jäkla grann ut!

                            #260207
                            morgandahl
                            Deltagare

                              Den där Imprezan har attityd!

                              #260192
                              Gyver
                              Deltagare

                                Tack hörni 🙂 Ja det var lite pillrigt med att få tillbaka kåpan utan att smeta ut klistersträngen innan den låg rätt. Hade typ 5mm till godo mellan chassiebenet och kamöverfallen.

                                Den här kommer nu att bli min vardagsbil under vintern. Framåt våren så hoppas jag att kunna göra följande inför nästa sommar:

                                * Laga rost
                                * Montera Abw-breddare/nya fälgar
                                * Montera 22b-replica front
                                * Ny bakvinge
                                * Nya bussningar på diverse ställen
                                * Nya bromsar
                                * Eventuellt nytt styrsystem

                                #260203
                                GDB2003
                                Deltagare

                                  Vilket CF belt cover är det du kör?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.