SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor min sti ra vill inte startat,

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    jonas320
    Deltagare

Hej. Har fått lite problem med min sti typr ra v3, Bilen hade för lite bensin startade den och den gick bra på tomgång sen så dog den. Startade den igen så gick den i nån sekund sen dog den igen. Hällde i ca 10 liter bensin och bilen vill fortfarande inte starta. När jag vrider om nykeln hör jag har bensin pump går i ingång sen så slutar den.

Vad tror ni det kan vara för fel?

FeA
      Deltagare

Är det kallt, och har bilen stått ute? Kan isf vara en frysplugg i soppaslangen…

jonas320
        Deltagare

nej bilen står inom hus, Och där e det typ 17 grader

MVH

jonas320
          Deltagare

ingen som vet vad det kan vara

jonas320
            Deltagare

när jag försöker starta efter att den stått några timmar så märker jag att den vill. Men startar inte. Sen efter några försöker så vill den inte. Utan bara går utan att de märks att den vill. Då kanske tändstiften är blötta,

griml0ck
              Deltagare

Om det är startmotorn så går det ju att putta igång den. Prova det kanske?

jonas320
                Deltagare

Motor går runt. Inget fel på startmotor. Ska försöka putta igång den. Har testat med startgas idag. Inget vidare, Och de som är konstiga att bilen har alltid funkat bra. Och jag har inte kört med den utan brukar starta den då o då..

1. bensin kommer fram
                  2. gnista finns det
                  3. provat med startgas
                  4. motorgår runt.
                  5. ingen startspärr

En grej vill jag tilläga är att bilen har mycket som är eftermonterat, Styrenheter, Fuelcontrol, osv

jonas320
                  Deltagare

bilen e fixad. Kopplade ifrån bensin pumpen.

försökte starta den några gånger och där efter kopplade jag in den igen och bilen startade från första gången

Nu till annan grej.

Bilen har fuelcontroll och de har jag ändrat på. Så nu vet jag inte hur jag ska ställa tillbax den. När jag har försökt några gånger så har den antigen fått för lite bensin eller mycket.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.