SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Missljud på 1a växeln.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    kesoboll
    Deltagare

Tja.

Efter ett kopplingsbyte på min STI type ra 1995 så har som rubriken säger första växeln börjat ge ifrån sig något slags högfrekvent missljud efter ca 1500 och under motorbromsning.
      Den nya kopplingen är en exedy stage 1 köpt från scoobyparts.

Några idéer vad det kan vara för lurt?

Tack på förhand.

challe
      Deltagare

Är du helt säker på att det är missljud då? Och inte transmissionsljud som du inte tänkt på tidigare?

kesoboll
        Deltagare

Njae, helt hundra är väl kanske inte, men jag tycker inte att det låter så bra. Det lät ju inte så med förra kopplingen.

challe
          Deltagare

Då vet jag inte vad det kan vara

Turbovin
            Deltagare

Hur låter det då? Min tjuter som om det vore rakskuret på ettan. Men jag tror inte det är onormalt.

kesoboll
              Deltagare

Det låter lite som om själva drevet ligger konstigt och skrapar i nånstans och skapar nått slags ljud, med tanke på att det även låter när jag frikopplar.

Jag har inte direkt nått vettigt att spela in ljudet med så en knagglig beskrivning får duga antar jag.

Gilarski
                Deltagare

Om det kom direkt efter installationen låter detta skumt, kom det kort efter så kanske ettan var dålig redan innan men nu med
                  en koppling som biter bättre så har ettans växel gjort sitt, materialutmattning ? 🙁

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.