› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › model skillnader, o vilken skall man välja?
- Detta ämne har 4 svar, 1,085 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 9 månader sedan av
sti_erik.
-
FörfattareInlägg
-
17 juli, 2006 kl. 06:00 #1065
k r a b b a n
Deltagaretjenare..
så som det låter.
Vad är det för skillnad mellan.
wrx 41 ed 01-02
wrx prodrive 01-02
wrx sti 01-02O skillnaden mellan dessa o den nyare karossen 03>
WRX 2.0T 05Tacksam för svar, så man inte köper fel prylar 😉
17 juli, 2006 kl. 15:36 #42205C.Barrow
DeltagareEnda som skiljer 41 edition mot en vanlig wrx är (vad jag vet) Framlysena (finns att köpa löst som många gjort), klarglas sidoblinkers, sportavgassystem original samt att bilen är numrerad 1-41.
Om det finns någon prodrivemodell är jag osäker på, men många sätter dit prodrive ”prylar”, vingar, kjolar osv. En del ändrar också hjulvinklar till såkallade prodrivevinklar (skall väl ge lite bättre väghållning).
Jag tror inte det fanns någon svensksåld WRX STI -01, tror den kom 2002 och det skiljer rätt mycket på den och en vanlig wrx. Andra bromsar, annan drivlina och mera pulver är väl det man bryr sig mest om som skiljer.
Mellan 01, 02 och 03, så skiljer det väl främst utseendemässigt. Tror att 03orna fick 225 hästar istället för tidigare 218.
Någon mer insatt får gärna fylla på med lite mer utförliga svar 🙂
18 juli, 2006 kl. 08:20 #42208k r a b b a n
DeltagareEnda som skiljer 41 edition mot en vanlig wrx är (vad jag vet) Framlysena (finns att köpa löst som många gjort), klarglas sidoblinkers, sportavgassystem original samt att bilen är numrerad 1-41.Om det finns någon prodrivemodell är jag osäker på, men många sätter dit prodrive ”prylar”, vingar, kjolar osv. En del ändrar också hjulvinklar till såkallade prodrivevinklar (skall väl ge lite bättre väghållning).Jag tror inte det fanns någon svensksåld WRX STI -01, tror den kom 2002 och det skiljer rätt mycket på den och en vanlig wrx. Andra bromsar, annan drivlina och mera pulver är väl det man bryr sig mest om som skiljer.Mellan 01, 02 och 03, så skiljer det väl främst utseendemässigt. Tror att 03orna fick 225 hästar istället för tidigare 218. Någon mer insatt får gärna fylla på med lite mer utförliga svar 🙂
Tackar för svaret.
Då är det inte såååå specielt med 41 ed altså…
frågan är bara vilken mod man skall välja 😉18 juli, 2006 kl. 12:18 #42206C.Barrow
DeltagareVad jag har hört, så var det så att dem hade 41 bilar kvar som inte blev sålda och då gjorde dem dessa saker för att dem skulle bli lite mer åtråvärda och kanske gå lättare att sälja.
Vet dock inte om det är BS…Edit: Vilken man väljer beror väl mest på vilken man stöter på som man gillar mest och tycker är prisvärdast. Jag personligen skulle aldrig lagt 20 lax extra eller nåt för att få en 41 edition. Priserna ligger ju rätt lika också, så folk bryr sig nog inte så mycket verkar det som.
18 juli, 2006 kl. 22:44 #42207sti_erik
DeltagareMellan 01, 02 och 03, så skiljer det väl främst utseendemässigt. Tror att 03orna fick 225 hästar istället för tidigare 218. Någon mer insatt får gärna fylla på med lite mer utförliga svar 🙂
tror att 03 är den första modellen med variabla ventiltider, aluminium huv, variabel servoverkan, (vet inte när lsd’n kom i fram till imprezorna men mins jag rätt va det också 03,
sen väger 03-an ca 50kg mer än 01-02
Hoppas det gav lite hum om skillnaderna annars är ett hett tipps supercars.net där också källan till tidigare nämnt.
Mvh & god jakt!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.