Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #199813
    Crippe
    Deltagare

      Ja en cossie motor på 2.5l vill jag ha i min GC :p fast jag skulle nog se ut så här varje gång jag tryckte på:eek:

      Litchfield imports kan ju sina grejer, såg ett av snitt av fiftgear nyss där dom testade TYPE-25 J****R va den gick…

      #199800
      gotte51
      Deltagare

        Ja en cossie motor på 2.5l vill jag ha i min GC :p fast jag skulle nog se ut så här varje gång jag tryckte på:eek:

        Litchfield imports kan ju sina grejer, såg ett av snitt av fiftgear nyss där dom testade TYPE-25 J****R va den gick…

        Vi kanske kunde skramla ihop och dela kostnaden på denna Type-25? Så kan vi turas om att köra den? Jag kan börja om ingen annan protesterar 🙂

        http://www.litchfieldimports.co.uk/stocklist.asp?inc=314

        #199817
        Gilarski
        Deltagare

          Denna länk ger snabbt svar på om vilken version bilen är (kolla ditt chassi ID, ex GC8F2DD):

          http://www.sti.jp/product/impreza/list.html

          Denna länk är lite kul också, knappa in VIN koden (ex. GC8079431)

          http://www.subaru-piter.ru/_pages/subaru/index.php?st=11&l=bWFya2V0PT11c2E=

          Ytterligare lite info för den nyfikne:

          http://drischnie.homeip.net/www.subaru-impreza.de/STi.htm

          #199823
          TheAdam
          Deltagare

            Hej, går i köpes tankar och hittade en annons på en bil men jag kan inte riktigt identifiera den med denna guide. Finns det någon eldsjäl som kan tänka sig att ta en minut och hjälpa en förvirrad kille?

            MVH

            https://www.bytbil.com/vastra-gotalands-lan/personbil-impreza-wrx-225hk-byte-avbet-0-ranta-5300-12039595#accordions

            #199820
            TommyToad
            Deltagare

              Hej, går i köpes tankar och hittade en annons på en bil men jag kan inte riktigt identifiera den med denna guide. Finns det någon eldsjäl som kan tänka sig att ta en minut och hjälpa en förvirrad kille?

              MVH

              https://www.bytbil.com/vastra-gotalands-lan/personbil-impreza-wrx-225hk-byte-avbet-0-ranta-5300-12039595#accordions

              En WRX wagon/kombi?

              #199824
              TheAdam
              Deltagare

                En WRX wagon/kombi?

                Tack för svar, men hur tar man reda på modell namn så som s202, wr1 eller uk300? Jag tänker mest på hur man hittar delar på nätet utan exakta modellen! Eller använder subaru samma chassi på flera modeller?
                Tex på alla halvkombi?

                Mvh

                #199818
                Igge
                Deltagare

                  Med största sannolikhet är det “bara” en WRX kombi, ingen specialversion

                  Så wrx wagon blobeye är nog det mest specifika du kan söka på

                  Kan möjligen kallas gd, osäker på det
                  Men wr1 etc är ju specialmodeller

                  #199815
                  Christian S
                  Deltagare

                    precis, det är en vanlig svensksålda Subaru Impreza WRX kombi som någon har satt på lite STI delar på och sedan kallat det för STI paket.

                    #199821
                    wombatsauce
                    Deltagare

                      Har någon information specifikt om den svensk-såld GD STi? Jag har sett några här till salu på blocket men inte sett personligen än. Ser ut som om den har icke-DCCD 6spd och kanske en EJ205 som den amerikanska WRX? Jag tror det här på grund av hur det ser ut på foto, även den nedre rödlinjen, hk.. Svårt att berätta från beskrivningar och bilder men jag har inte hittat någon information online. Snälla förlåt mig för min svenska är skit just nu.

                      Tack!

                      #199816
                      Christian S
                      Deltagare

                        Har någon information specifikt om den svensk-såld GD STi? Jag har sett några här till salu på blocket men inte sett personligen än. Ser ut som om den har icke-DCCD 6spd och kanske en EJ205 som den amerikanska WRX? Jag tror det här på grund av hur det ser ut på foto, även den nedre rödlinjen, hk.. Svårt att berätta från beskrivningar och bilder men jag har inte hittat någon information online. Snälla förlåt mig för min svenska är skit just nu.

                        Tack!

                        vad har du tittat på för årsmodell? innan 04 finns det ingen svensksåld STI med DCCD och på 04 var det bara PSE som hade DCCD , den vanliga STI hade inte det. from 05 har alla STI DCCD.

                        #199822
                        wombatsauce
                        Deltagare

                          vad har du tittat på för årsmodell? innan 04 finns det ingen svensksåld STI med DCCD och på 04 var det bara PSE som hade DCCD , den vanliga STI hade inte det. from 05 har alla STI DCCD.

                          Jaha okej det är logiskt. Jag glömde tidigare att STi inte hade DCCD. Jag har bara tittat noga på 2002 eftersom det är min favorit men jag har sett 2004 och 2005 också. Jag vet inte mycket om STi före 2004 (USDM) förutom JDM modeller, och det har en annan motor. Var mest nyfiken på motorn i svensk-såld 2002 eftersom jag inte hittar information online om den. Tack!

                          #199819
                          Igge
                          Deltagare

                            Jaha okej det är logiskt. Jag glömde tidigare att STi inte hade DCCD. Jag har bara tittat noga på 2002 eftersom det är min favorit men jag har sett 2004 och 2005 också. Jag vet inte mycket om STi före 2004 (USDM) förutom JDM modeller, och det har en annan motor. Var mest nyfiken på motorn i svensk-såld 2002 eftersom jag inte hittar information online om den. Tack!

                            Rätt säker på att det är EJ207 från 02 och framåt.

                            Sedan har ju EJ207 kommit i olika variationer på olika marknader och så också, kan däremot tänka mig att de svensksålda EJ207orna kanske inte varierar jättemycket.

                          Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.