SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Modellguide

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23081
    Crippe
    Deltagare

    Tänkte att det kanske skulle passa med en liten modellguide med bilder och lite extra info!

    GC (GF Kombi) som är karossen som tillverkades mellan 92-00 även 2001 i USA.
    även kallad Old Age!

    denna karossen finns som modell

    GT (kallad wrx utanför Sverige och Turbo 2000 i uk) den 218 hk modellen som som såldes mellan 94 och 00 i Sverige


    wrx sti såldes i japan

    wrx sti type R

    wrx sti type RA

    Prodrive One (P1) såldes i uk tror det var 1000 ex som tillverkades mellan 99 och 2001 första order limiten var på 500, men tack vare stor efterfrågan ökades det till 1000 ex

    RB5 såldes i uk i ca 500 ex och var en jubileumsutgåva för Richard Burns rally
    framgångar, RB5 står för Richard Burns och 5 var hans start nr.

    22B Tillverkad i 403 ex såldes i uk och japan
    Tack Mats för denna infon!
    De 22B som såldes i England hette 22B Type UK och gjordes i 16 ex. Dessa är utöver de 403 som gjordes för Japanska marknaden och vissa speciellt utvalda personer.

    Limited edition McRae

    Catalunya

    Terzo

    Impreza s201

    Finns några fler special modeller på GC karossen som såldes i uk och japan

    New Age kallas dom bilarna som tillverkats mellan 2001 och 2007.
    dom fanns i modellerna wrx som är New Age bilarnas GT! alltså samma utrustnings nivå och nästan samma prestanda. Och wrx sti är det prestanda monster som är den största av Subarus sortiment som såldes i Sverige.

    dom har även smeknamnen,

    Bugeye 2001-2002

    Blobeye 2003-2005

    Hawkeye 2006-2007

    sen har vi hatchbacken som började tillverkas 2008 kallad här på forumet MY08…

    och så har vi ju MY11 som Subaru visade nyss Riktigt Läcker

    Special editions New Age

    Bugeye (s202)

    Blobeye (s203)

    Hawkeye (s204)

    Type 25 Byggs av Litchfield Imports Uk http://www.litchfieldimports.co.uk/
    http://www.type-25.co.uk/

    Impreza wrx sti Spec C


    Impreza Spec C Type RA-R

    Lite info om bilen Tack turbovin o specialized.

    Rensad inredning, tunnare glas, lättare tak och baklucka, förstärkta fjäderbenstorn,
    större ic-spray-tank i bagaget,

    6 kolvsok och flytande skivor fram och större bak om jag inte har fel.
    Även fjädring, väghållning mm är tunad för ren banåka.
    Tror även RA-R har 320 hk som orginal.


    WR1

    RB320

    UK300

    F Type

    (med reservation för felskrivning och missade modeller)

    #199799
    andreaswrx
    Deltagare

    kanon bra gör en sticky på denna tråden så alla hittar den lätt

    #199809
    Crippe
    Deltagare

    GC kom 92 inte 94 😉 Första rallyt med den karossen var Finland 93 förövrigt.

    Sen är detta ingen WRX STi utan en Turbo2000 (motsvarande GT)

    Bla så är det fel inredning och sedan så ska antennen på en JDM 4 dörras sitta på vänster bakskärm.

    skall ändras på en gång 😮

    #199801
    specialized
    Deltagare

    Bra idé 🙂
    Vad säger ni andra moderatorer ? Sticky ?
    Föreslår dock i så fall att den flyttas till “övrigt” ..

    / Mod.

    #199810
    Crippe
    Deltagare

    Bättre???:p

    #199808
    Zetterlund
    Deltagare

    Bra idé 🙂
    Vad säger ni andra moderatorer ? Sticky ?
    Föreslår dock i så fall att den flyttas till “övrigt” ..

    / Mod.

    Sticky funkar för mig med …

    Dock så bör vi sparka lite på “herr Crippe” så han letar reda på mer skalenliga bilder så man slipper scrolla i sidled på forumet 😉

    #199805
    Bodyshot
    Deltagare

    STI spec c RA-R, vad har den för gott mot vanliga STI?

    New age tänkte jag på..

    #199802
    specialized
    Deltagare

    STI spec c RA-R, vad har den för gott mot vanliga STI?

    New age tänkte jag på..

    Kolla innanför fälgarna 😉

    6 kolvsok och flytande skivor fram och större bak om jag inte har fel.
    Även fjädring, väghållning mm är tunad för ren banåka.
    Tror även RA-R har 320 hk som orginal.

    Vidare så är ju Spec C & Spec C RA-R , 2 olika modeller 🙂

    #199807
    Turbovin
    Deltagare

    Rensad inredning, tunnare glas, lättare tak och baklucka, förstärkta fjäderbenstorn, större icspray-tank i bagaget mm. Är en hel del som skiljer under skalet faktiskt.

    #199811
    Crippe
    Deltagare

    Sticky funkar för mig med …

    Dock så bör vi sparka lite på “herr Crippe” så han letar reda på mer skalenliga bilder så man slipper scrolla i sidled på forumet 😉

    Kanske ska herr Zetterlund skaffa större skärm? :p ska se vad jag hittar

    Så nu behöver inte herr zetterlund byta skärm 😛

    #199806
    Bodyshot
    Deltagare

    Spec c RA-R skulle jag nog kunna bli kär i!

    Men vafan, ingen av dessa bilar med grymma bokstavskombinationer verkar ju ha en “duglig” motor, dvs över 500hk?! 😉

    #199812
    Crippe
    Deltagare

    tror inte det behövs 500 hk när bilen knappt väger ett ton 😛

    #199814
    Crippe
    Deltagare

    Så då har jag städat och fin lirar lite med detta,

    hittat bilder på GT kombi och sedan och fått lite mindre bilder på en del.

    hoppas allt ser bra ut och ni får användning av denna guiden!

    ska leta info om modellerna och lägga till under tiden 😀

    #199803
    specialized
    Deltagare

    tror inte det behövs 500 hk när bilen knappt väger ett ton 😛

    Väger 1390 enligt : http://www.supercars.net/cars/3628.html
    Vlket fortfarande är ganska mycket,
    trots att den är lättad drygt 100 kg jämfört med en vanlig STI

    #199804
    specialized
    Deltagare

    Spec c RA-R skulle jag nog kunna bli kär i!

    Men vafan, ingen av dessa bilar med grymma bokstavskombinationer verkar ju ha en “duglig” motor, dvs över 500hk?! 😉

    Värst av de serieproducerade är ju Type-25 med Cosworth motor på 415 hk.
    http://www.type-25.co.uk/

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.