Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33548
    tendency
    Deltagare

      Funderar på att införskaffa 5 stycken Perrin wing stiffis till min STi MY03. Men jag läste detta på deras hemsida:

      “Configurations of four or more wings can be accomplished with heavy modifications not covered in the included instructions.”

      Jag trodde att 5st inte var några problem, att de bara var att skruva i de 5 skruvhålen under vingen?! Någon med 5st monterade som kan bringa lite klarhet i detta?

      Dessutom har jag läst på Scoobynet att vissa är missnöjda med passformen, att de släpper i underkant där de sitter med dubbelhäftande tejp – någon som har upplevt detta?

      #275879
      tendency
      Deltagare

        Inte så hög aktivitet på forumet, men fick svar via fb och kan ju besvara mina frågor här, så att någon annan kan ha nytta av dom.

        5st wing stiffis är inga problem att montera, de är bara att montera i de 5 befintliga skruvhålen som finns under vingens övre blad!

        De två yttre stiffarna kan dock släppa i nederkant (när man kör med 5st alltså) där de sitter med dubbelhäftande tejp, så det rekommenderas att lägga på extra dubbelhäftande tejp på dessa. Annars ska passformen vara bra.

        #275888
        Igge
        Deltagare

          Bra att du svarar själv! 🙂

          #275886
          Fladric
          Deltagare

            Men än finns det några trogna själar som hänger här 😉

            #275884
            edbe
            Deltagare

              Några få som håller det i liv 🙂

              Skickat från min iPhone med Tapatalk

              #275882
              Turbovin
              Deltagare

                Ja det finns ju FB-vägrare också 🙂

                #275880
                tendency
                Deltagare

                  Hehe, eliten i klubben håller forumet vid liv, det gillas! Aja, saker förändras, bara att acceptera. Saknar lite det livligare Imprezaforumet vi hade förr (svär jag i kyrkan nu? :p).

                  #275887
                  Fladric
                  Deltagare

                    Lite så! Alla vet ju att Imprezan konstruerades för att vara donatorbil åt Legacyn! 😀 så ett Impreza-forum är ju inte så intressant egentligen 😉

                    #275881
                    tendency
                    Deltagare

                      Hahaha. Kanske räcker med en reservdelskategori för Impreza då… 😉

                      #275883
                      Christian S
                      Deltagare

                        Ja det finns ju FB-vägrare också 🙂

                        håller med, har aldrig haft fb konto och kommer nog inte skaffa det heller.

                        #275885
                        STiAndre
                        Deltagare

                          Jag har monterat 5st i min bakvinge ex antal ggr då jag konstant ändrat mig ang. att köra med rallystuk eller ej hahah!

                          Ring mig på detta nr: 070-646 27 67 sä ska jag gå igenom allt.

                          // STiAndré

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.