Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #739
    Sso
    Deltagare

      Skulle försöka montera orginaltakräcke från Mont Blanc ikväll på min 00:a, gick inget vidare.. ;(

      Tänkte höra om det är nån som har några tips?
      Det som krånglade var att få dit plåtfästena under plastlisten, kan för mitt liv inte få ihop skissen med hur det ser ut i verkligheten, så jag får väl erkänna min okunnighet :+ o hoppas nån kan hjälpa mig. Ska på skidsemester på onsdag, vore bra att få dit det innan dess..

      /Mvh Stefan

      #40158
      Larry
      Deltagare

        Har inte sätt hur dina bläck ser ut men med thules är det inga problem, och det låter som om du har samma princip. Är lite tjurigt första gången innan man fått alla små inställningar att spela. Fråga gärna mer specifikt vad det är som inte funkar!

        #40156
        Sso
        Deltagare

          Hej o tack för svar.

          Fästena ska in under taklisten o fästas i en metallbit under listen enligt skissen. När jag bänder upp listen lite för att kika ser jag metallbiten, men jag ser inte hur jag ska kunna få under själva fästet.

          Fästet till räcket ser ut som ett L med rundat hörn från sidan, jag har inte ens lyckats klura ut om “spetsen på L:et” ska riktas mot takluckan, eller riktat ut mot mig..

          /Stefan

          #40159
          Larry
          Deltagare

            >Hej o tack för svar.
            >
            >Fästena ska in under taklisten o fästas i en metallbit under
            >listen enligt skissen. När jag bänder upp listen lite för att
            >kika ser jag metallbiten, men jag ser inte hur jag ska kunna
            >få under själva fästet.
            >
            >Fästet till räcket ser ut som ett L med rundat hörn från
            >sidan, jag har inte ens lyckats klura ut om “spetsen på L:et”
            >ska riktas mot takluckan, eller riktat ut mot mig..
            >
            >/Stefan

            Hmm, tror inte att våra prylar är helt lika. Svårt att förklara, men mina ser ut som J där man bara hakar i kroken i listen ovanför rutan, bör dock köra ner rutan någon mm så den inte slår i (har skrivet en tråd om det).
            Hoppas det löser sig, lycka till!

            #40157
            Sso
            Deltagare

              Hade för mig att Thule kör ner mot rutan ja, mitt räcke ska ju sitta helt på taket, i den listen.

              Ska åka förbi Kindwalls barkarby på vägen mot Sälen för att se om dom har nån lösning, annars får skideländena ligga inne i bilen!

              Tack för försök till hjälp iaf!

              /Mvh Stefan

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.