- Detta ämne har 34 svar, 1,954 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 9 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2003 kl. 21:00 #2091NiklasDeltagare
Jag hjälpte Tengil att montera sin nyinköpta BLITZ-dump men vi fick inte ner den i motorn. Det är för trångt mellan ICns framsida och vad det nu är för nått som sitter ca 8-10cm framför ICn. Hade det inte varit för muttern och änden på skruven som sticker upp på “toppen” av dumpen hade den gått i. Hur skall man lyckas montera? Manualen som följde med var på japanska och bilderna var väldigt dåliga så de hjälpte inte oss heller. Sen följde det med en liten slang och en T-koppling för små slangar. Antar att dessa inte skall monteras i en Impreza utan är till för andra Subaru-modeller?
En sista fråga, vad är det för skillnad på de olika munstyckena på dumpen. Den med filterhatten är ju klart coolast men känns även bäst för systemet. Tvivlar på att den dämpar så mycket av ljudet. Eller är det så att den endast passar i Imprezan?
(Frågar istället för Tengil som ligger hemma och gråter i sängen för dumpen inte passade) 😉
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
18 mars, 2003 kl. 05:45 #49314SubaruRobbanDeltagareDet ska inte vara några som helst próblemas, polaren köpte en sådan
dump mav Plogen som jag vi montera dit, det tog oss 15min sen varc allt klart.
Är det som ett rör som du monterar dit där orginal dumpen ska sitta och från det röret så sitter dumpen en bit ut ???Hör med Plogen, han bör veta…..
18 mars, 2003 kl. 08:51 #49323NiklasDeltagareAvståndet som är för tajt är:
http://subaru.frontnet.org/images/dump/dump1.jpgBLITZ-dumpen är ju som orginaldumpen fast mycket fetare på alla håll. Inte som HKSen (se bilden) som sitter sidan om ICn.
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
18 mars, 2003 kl. 09:43 #49317TengilDeltagareNu har jag börjat hämta mig igen 🙁
Kan någon med Blitz-dump säga mig hur tjock deras metall-platta
Alltså den mellan Ic:n och dumpen.När vi jämförde den med orginal-plattan var det stor skillnad.
Kan det vara så att jag fått fel platta?18 mars, 2003 kl. 09:54 #49315ZaccaDeltagareLAST EDITED ON Mar-18-03 AT 10:55AM (GMT)
>Vaddå “plus montering”? 🙂
>
>Hur svårt är det att lossa två slangar och skruva av två bultar sen
>göra det du precis gjorde fast i omvänd ordning? Till och med jag
>klarar det. Du kan INTE vara sämre mekaniker än mig! 😀
>
>http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig:
>GöteborgHarkel…..host……:D
zacca
18 mars, 2003 kl. 10:05 #49324NiklasDeltagareHAHAHA… 😀 😀 😀
Då snackade jag om orginal dumpen och Forge dumpen som PASSAR! HKSen sitter inte ens på ICn och borde vara ännu enklare att montera. Men denna BLITZen, dax ta till benstyrka för att få i den? (ni minns väl när jag klättrade upp genom takluckan och trampade i quickshiften)
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
18 mars, 2003 kl. 10:12 #49312modulatedDeltagareVi vill inte se äljen stå på motorn ;-), eller det kanske
skulle vara festligt iofs.// Patrick P.
18 mars, 2003 kl. 10:30 #49316WandererDeltagareLättare om Äljen håller sig till styling eftersom han verkar ha problem med allt som relaterar till motorn 🙂
18 mars, 2003 kl. 16:11 #49325NiklasDeltagareFinns det INGEN som vet hur BLITZ-dumpen monteras?
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
18 mars, 2003 kl. 22:12 #49302PerraDeltagare>Finns det INGEN som vet hur BLITZ-dumpen monteras?
>
>http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig:
>Göteborgsupport@blitz.co.jp kanske??
Om du har köpt en dyr Blitz-dump så måste ju leverantören kunna hjälpa till! Eller är den beställd från Takakaira? I så fall så rekommenderar jag:
1. Kofot.
2. Slägga.
3. Napalm
och för att få en snygg finish:
4. Sprutspackel.“Håll i, dä ä rakt!”
Lycka till!
Mvh Perra18 mars, 2003 kl. 22:24 #49304BlockenDeltagare>
>support@blitz.co.jp kanske??
>
>Om du har köpt en dyr Blitz-dump så måste ju leverantören kunna hjälpa
>till! Eller är den beställd från Takakaira? I så fall så rekommenderar
>jag:
>1. Kofot.
>2. Slägga.
>3. Napalm
>och för att få en snygg finish:
>4. Sprutspackel.
***************************************”Du har ju varit med förr, de’ hör ja’ på lukten! 😉
Ta socker!/AB
19 mars, 2003 kl. 09:15 #49326NiklasDeltagareLAST EDITED ON Mar-19-03 AT 10:23AM (GMT)
Inte fan kan man gå loss och bända sär motorn för att få i dumpen?! Möjligen kan man fila ner skruven på toppen fast det känns inte så himla bra det heller.EDIT: Får väl fråga på andra ställen, finns väl nån i Sverige som har monterat en sådan dump i en Impreza.
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
19 mars, 2003 kl. 09:33 #49306MangeDeltagareOm den inte passar pga av att den inte får plats så finns det ju inte så många alternativ utan man får väl ta och bygga en adapterplata som fixar till allt.
Åkt till närmaste kompis med svets eller en svetsfirma så fixar dom det åt dig på några minuter.
/Mange
19 mars, 2003 kl. 09:36 #49327NiklasDeltagareJo, funderade på om man skulle göra en “HKS”-lösning. Fast jag vet inte om dumpen måste sitta fast eller om den kan ligga fastspänd på några slangar med bultband.
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
19 mars, 2003 kl. 09:46 #49318TengilDeltagareFunderade också lite på om man skulle svarva ner plattan lite.
Men det känns ju inte bra tycker jag.Tänk om den måste vara så tjock och den en dag går sönder.
Det är ju inte heller så skoj. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.