SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Montering av BLITZ-dump

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2091
    Niklas
    Deltagare

    Jag hjälpte Tengil att montera sin nyinköpta BLITZ-dump men vi fick inte ner den i motorn. Det är för trångt mellan ICns framsida och vad det nu är för nått som sitter ca 8-10cm framför ICn. Hade det inte varit för muttern och änden på skruven som sticker upp på “toppen” av dumpen hade den gått i. Hur skall man lyckas montera? Manualen som följde med var på japanska och bilderna var väldigt dåliga så de hjälpte inte oss heller. Sen följde det med en liten slang och en T-koppling för små slangar. Antar att dessa inte skall monteras i en Impreza utan är till för andra Subaru-modeller?

    En sista fråga, vad är det för skillnad på de olika munstyckena på dumpen. Den med filterhatten är ju klart coolast men känns även bäst för systemet. Tvivlar på att den dämpar så mycket av ljudet. Eller är det så att den endast passar i Imprezan?

    (Frågar istället för Tengil som ligger hemma och gråter i sängen för dumpen inte passade) 😉

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

    #49314
    SubaruRobban
    Deltagare

    Det ska inte vara några som helst próblemas, polaren köpte en sådan
    dump mav Plogen som jag vi montera dit, det tog oss 15min sen varc allt klart.
    Är det som ett rör som du monterar dit där orginal dumpen ska sitta och från det röret så sitter dumpen en bit ut ???

    Hör med Plogen, han bör veta…..

    #49323
    Niklas
    Deltagare

    Avståndet som är för tajt är:
    http://subaru.frontnet.org/images/dump/dump1.jpg

    BLITZ-dumpen är ju som orginaldumpen fast mycket fetare på alla håll. Inte som HKSen (se bilden) som sitter sidan om ICn.

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

    #49317
    Tengil
    Deltagare

    Nu har jag börjat hämta mig igen 🙁

    Kan någon med Blitz-dump säga mig hur tjock deras metall-platta
    Alltså den mellan Ic:n och dumpen.

    När vi jämförde den med orginal-plattan var det stor skillnad.
    Kan det vara så att jag fått fel platta?

    #49315
    Zacca
    Deltagare

    LAST EDITED ON Mar-18-03 AT 10:55AM (GMT)
    >Vaddå “plus montering”? 🙂
    >
    >Hur svårt är det att lossa två slangar och skruva av två bultar sen
    >göra det du precis gjorde fast i omvänd ordning? Till och med jag
    >klarar det. Du kan INTE vara sämre mekaniker än mig! 😀
    >
    >http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig:
    >Göteborg

    Harkel…..host……:D

    zacca

    #49324
    Niklas
    Deltagare

    HAHAHA… 😀 😀 😀

    Då snackade jag om orginal dumpen och Forge dumpen som PASSAR! HKSen sitter inte ens på ICn och borde vara ännu enklare att montera. Men denna BLITZen, dax ta till benstyrka för att få i den? (ni minns väl när jag klättrade upp genom takluckan och trampade i quickshiften)

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

    #49312
    modulated
    Deltagare

    Vi vill inte se äljen stå på motorn ;-), eller det kanske
    skulle vara festligt iofs.

    // Patrick P.

    #49316
    Wanderer
    Deltagare

    Lättare om Äljen håller sig till styling eftersom han verkar ha problem med allt som relaterar till motorn 🙂

    #49325
    Niklas
    Deltagare

    Finns det INGEN som vet hur BLITZ-dumpen monteras?

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

    #49302
    Perra
    Deltagare

    >Finns det INGEN som vet hur BLITZ-dumpen monteras?
    >
    >http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig:
    >Göteborg

    support@blitz.co.jp kanske??

    Om du har köpt en dyr Blitz-dump så måste ju leverantören kunna hjälpa till! Eller är den beställd från Takakaira? I så fall så rekommenderar jag:
    1. Kofot.
    2. Slägga.
    3. Napalm
    och för att få en snygg finish:
    4. Sprutspackel.

    “Håll i, dä ä rakt!”
    Lycka till!
    Mvh Perra

    #49304
    Blocken
    Deltagare

    >
    >support@blitz.co.jp kanske??
    >
    >Om du har köpt en dyr Blitz-dump så måste ju leverantören kunna hjälpa
    >till! Eller är den beställd från Takakaira? I så fall så rekommenderar
    >jag:
    >1. Kofot.
    >2. Slägga.
    >3. Napalm
    >och för att få en snygg finish:
    >4. Sprutspackel.
    ***************************************”

    Du har ju varit med förr, de’ hör ja’ på lukten! 😉
    Ta socker!

    /AB

    #49326
    Niklas
    Deltagare

    LAST EDITED ON Mar-19-03 AT 10:23AM (GMT)
    Inte fan kan man gå loss och bända sär motorn för att få i dumpen?! Möjligen kan man fila ner skruven på toppen fast det känns inte så himla bra det heller.

    EDIT: Får väl fråga på andra ställen, finns väl nån i Sverige som har monterat en sådan dump i en Impreza.

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

    #49306
    Mange
    Deltagare

    Om den inte passar pga av att den inte får plats så finns det ju inte så många alternativ utan man får väl ta och bygga en adapterplata som fixar till allt.

    Åkt till närmaste kompis med svets eller en svetsfirma så fixar dom det åt dig på några minuter.

    /Mange

    #49327
    Niklas
    Deltagare

    Jo, funderade på om man skulle göra en “HKS”-lösning. Fast jag vet inte om dumpen måste sitta fast eller om den kan ligga fastspänd på några slangar med bultband.

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

    #49318
    Tengil
    Deltagare

    Funderade också lite på om man skulle svarva ner plattan lite.
    Men det känns ju inte bra tycker jag.

    Tänk om den måste vara så tjock och den en dag går sönder.
    Det är ju inte heller så skoj.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.