SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Montering av brandsläckarn’

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Jag bytte ut reservhjulet till två stora slutsteg och många meter kabel, men vid körning till Sälen så vågade jag inte chansa att köra utan reservhjulet så det fick bli ut med tunga stereon..

Men en brandsläckare kanske man skulle montera någonstans där den passar bra! Det är aldrig fel att ha med sig!

Grusdraparn
      Deltagare

Rensade ur en bas och reservhjulet ur baljan idag så det blev gott om plats att montera släckaren där istället för min del.http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/slackare.jpg

Är den bara tänkt att kunna användas när du är på bankörning, dvs att bilen är tom? Annars kan det bli lite trixigt att komma åt den när det ligger en laddning däck, en verktygsväska och en domkraft ovanpå. Risken för brand finns ju även utanför banan.

/Klas

Palm
        Deltagare

Är den bara tänkt att kunna användas när du är på bankörning, dvs att bilen är tom? Annars kan det bli lite trixigt att komma åt den när det ligger en laddning däck, en verktygsväska och en domkraft ovanpå. Risken för brand finns ju även utanför banan./Klas

Det är sant men den ska jag alltid ha med mig där tänkte ja, mycket sällan jag har något i bagaget som skulle vara ”ivägen” som inte går att hiva ut på 3 sekunder. Det är ju i alla fall bättre än att ha den stående i garaget för där gör den absolut ingen nytta.

Grusdraparn
          Deltagare

Är den bara tänkt att kunna användas när du är på bankörning, dvs att bilen är tom? Annars kan det bli lite trixigt att komma åt den när det ligger en laddning däck, en verktygsväska och en domkraft ovanpå. Risken för brand finns ju även utanför banan./Klas

Det är sant men den ska jag alltid ha med mig där tänkte ja, mycket sällan jag har något i bagaget som skulle vara ”ivägen” som inte går att hiva ut på 3 sekunder. Det är ju i alla fall bättre än att ha den stående i garaget för där gör den absolut ingen nytta.

Absolut, det är en klart mycket bättre palcering än min som står i garaget 😀 Å andra sidan så har bilen stått där brevid också en längre tid :+

/K

Niklas
            Deltagare

Reservhjulet kommer jag aldrig ta ur bilen igen, räddade mig från att bli stillastående på E4an några mil norr om Jönköping.

/N – med släckaren framför förarstolen

Desen
              Deltagare

Så här löste jag det.

Jag ville ha den i bilen och kunna nå den, men inte begränsa justeringen på stolarna.

http://www.hildinggren.se/Bilder/bslackare.JPG

/Andreas, Skåne, Kristianstad

”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

SS 2007 1.31.10 GT
                SS 2008 Flat Out!

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.