Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33584
    Koffe
    Keymaster

      Hallå,

      Körde läck på en coilover för nån vecka sen. Beställning är lagd men det är 3v leveranstid så jag bestämde mig för att köra på originalbenen så länge.
      Ett av bakbenen har dock fått sig en smäll i ett tidigare liv så höger bak har i princip positiv camber. Detta åtgärdades tidigare med Whiteline justerbara camberbultar.

      Hur som, igår drog jag loss coilisarna och monterade originalbenen. Allt är alignat och den övre originalbulten nere vid hubben glider i utan minsta ansträngning. Men försöker jag få dit camberbulten så är det tvärkört… “Loben/kammen” på bulten vägrar gå igenom fjäderbenet. Har vridit, smort, knackat dragit och svurit men inget verkar dessvärre hjälpa.
      Nån som har nåt knep?

      MVH,
      Koffe

      #276014
      t1hero
      Deltagare

        Sätter man inte camberbulten i övre hålet?

        Prova med benet löst för att se bättre (om du inte redan provat det)

        #276012
        Koffe
        Keymaster

          Jupp, är övre hålet jag använder (även om undre också funkar “for race applications only”).

          Vet inte om jag orkar ta loss allt igen. Ska ner i garaget nu så får vi se…
          Tycker bara det är så skumt att originalbulten går igenom hur lätt som helst, men inte camberbulten.
          Den har ju till och med suttit där tidigare, och har inga synliga skador el. dyl.

          /Koffe

          #276013
          Koffe
          Keymaster

            Bytte till den andra bulten (de kommer ju i par) och den hoppade på plats utan problem… Skumt är det.
            Jaja, problemet löst för denna gång 🙂

            //Koffe, nu med rake och (något mindre) galna hjulviklar i ett par veckor 😀

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.