SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motor fråga!!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    kimen
    Deltagare

Hejsan, tänkte kolla om någon vet om en GT motor passar en STI?

Jag har en Sti typeR Vers 5 -99, med en spricka i blocket, men har en GT motor från några årsmodeller under, skulle det blocket passa med mina kolvar och stakar osv osv..?
      För om jag inte minns fel så är båda EJ20, men vet att Ver 5 då kom den så kallade ”Phase 2” motorn, men om jag minns rätt så är det bara topparna och inredning och utseende som är utbytt?

Eller vet ni/du någon som säljer en STI motor för ett rimligt pris?
      Skulle behöva den ganska snabbt isåfall, så snabba svar vore gött!

Mvh Kim

Bodyshot
      Deltagare

Jag hörde för nån dag sen att Kvarnis har en lös sti motor liggandes i garaget, skicka honom ett PM!

kimen
        Deltagare

Ingen som vet om gt blocket passar en STI motor? :s

Kvarnis
          Deltagare

Jo det går att flytta topparna m.m

Men det slutar med hyfsad dyr historia i slut ändan, då du ska ha nya packingsats bultar m.m

Sen är det inte säkert du får samma komp heller för den delen.
            Det är även andra kolvar i sti botten del

kimen
            Deltagare

Jo det går att flytta topparna m.mMen det slutar med hyfsad dyr historia i slut ändan, då du ska ha nya packingsats bultar m.mSen är det inte säkert du får samma komp heller för den delen.Det är även andra kolvar i sti botten del

okok, jag har kanske fått tag i en motor nu, sti från en 4dörrar -96 tror jag, det borde väl bara vara att hinka i den då?
              Det är väl samma motor i 4dörrarn som i coupen?

mvh kim

Kvarnis
              Deltagare

Nix helt fel version.

Varken kammar spridare turbo etc är samma som på din bil.

kimen
                Deltagare

Nix helt fel version.Varken kammar spridare turbo etc är samma som på din bil.

Men det borde väl bara vara att sätta dit min turbo mina spridare eftersom motorn är ju komplett annars!

Eller?

Kvarnis
                  Deltagare

Nix inte samma toppar kammar etc heller.

Du måste ha en motor från verion 5/6 om du inte ska mappa om bilen.
                    Du kan så klart riva ner motorn men packnigar m.m kostar snart en mindre förmögenhet bara så att du vet 🙂

Det du kan använda är botten delen.

kimen
                    Deltagare

Nix inte samma toppar kammar etc heller.Du måste ha en motor från verion 5/6 om du inte ska mappa om bilen.Du kan så klart riva ner motorn men packnigar m.m kostar snart en mindre förmögenhet bara så att du vet :)Det du kan använda är botten delen.

okok, det suger ju:D

Får se hur jag gör, om någon har en v5-6 motor så kan ni ju höra av er, får ut och leta så länge!

Tack för alla svar Kvarnis!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.