Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1412
    wrc_stukad_wrx
    Deltagare

      någon som vet vad som e fel lampan i panelen som ser ut som en motor tädes när jag körde bilen är en wrx -03

      #44802
      thesmittan
      Deltagare

        Hmm. Har haft samma problem på min bil ett par gånger men det är svårt att säga utan att veta mera om bilen. Vad är gjort med den, när tändes lampan etc.

        Har du bytt avgassystem?

        Om den inte slocknar efter att ha startat bilen 6 ggr (är inte säker på om det var mindre) är det dags att låta bilen stå tills du fått den till verkstad.

        #44804
        wrc_stukad_wrx
        Deltagare

          oj klyddade till det så jag skickade ett mail itället men nu funkar det…
          jo jag har bytat uppipe till Hks utan katt
          o luftfilter till kn panelfilter
          catback blitz nur spec
          i övrigt orig
          tändes när jag drog på ut ur ett sammhälle vet inte exakt vid vilket varv

          #44803
          Carpe_Me
          Deltagare

            oj klyddade till det så jag skickade ett mail itället men nu funkar det… jo jag har bytat uppipe till Hks utan katto luftfilter till kn panelfiltercatback blitz nur spec i övrigt orig tändes när jag drog på ut ur ett sammhälle vet inte exakt vid vilket varv

            Du har antagligen samma som jag har eftersom du likt jag saknar katt på bilen. Det är lambdan som skickar felkoden eftersom avgasvärdena mellan sonderna är för lika. Finns motstånd att få tag på i staterna för att släcka den. Hade bilen inne på verkstad förut och bad dom checka felkoden i samma veva.

            #44805
            wrc_stukad_wrx
            Deltagare

              men jag har ju original downpipe men tar inte bilen skada då??

              #44801
              Twinturbo
              Deltagare

                Kolla felkoderna 😉

                Skulle kunna vara felkod för kamsensorn. Typiskt fel på din årsmodell och uppkommer just när man pressar och varvar ur bilen…

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.