- Detta ämne har 56 svar, 8,089 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av yojne.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2010 kl. 20:03 #23678yojneDeltagare
hejsan alla glada tänkte bara dela med mig lite om hur det går för mig och min bil
började för ca 1,5 vecka sen
var ute och körde runt lite med en polare =) vid ett tillfälle så gasa jag på ordenligt körda upp på rött och lite till på 1:an 2:an och 3:an för att sedan forsätta glida runt, efter en stund började det knacka i motorn vid 3000rpm
och varje gång man växla fast det lät inte mycket
väl hemma så hoppa jag ut och lysna på tomgång lät det inget men med varv så knacka det i maskinsåå jag bärga bilen till jobbet för att börja skruva
nu börjar det med ett renovering projekt
ps. vill bara till lägga att det är första gången jag meckar subaru och boxer så det ska bli spännande8 juli, 2010 kl. 20:14 #204847yojneDeltagarenån som vet nått bra sätt att få upp bilder så ni får se hur det går???
8 juli, 2010 kl. 20:16 #204846ErokDeltagareLänka dem genom forumet eller så kör du någon av alla olika uppladdningssidor. t.ex. Imageshack
8 juli, 2010 kl. 20:35 #204848yojneDeltagaremaskin ute lite tomt i bilen
maskinen äntligen ute efter 3 timmar slit ungefär
9 juli, 2010 kl. 16:30 #204849yojneDeltagarelite fler bilder
insuget borta
topparna borta
blocket delat
kolvar
ny tvättat vev
här e skadan =(
9 juli, 2010 kl. 16:36 #204838MuminDeltagarefint där!!! såg att ni inte tog motor och låda i samma veva.. varför? 🙂 men men gick ju bra det där.
Men ska jag vara ärlig så är imprezans boxer bökig att klyva jämfört med en annan motor.Jadu veven ser ju inte helt friskt ut.. men kan gå att svarva ner annars fixa ny vev. kvarnis har säkert sagt det förr antar jag 🙂
9 juli, 2010 kl. 18:36 #204842SnofiDeltagareVarför är bilderna så små ?
9 juli, 2010 kl. 21:17 #204850yojneDeltagarefint där!!! såg att ni inte tog motor och låda i samma veva.. varför? 🙂 men men gick ju bra det där.
Men ska jag vara ärlig så är imprezans boxer bökig att klyva jämfört med en annan motor.Jadu veven ser ju inte helt friskt ut.. men kan gå att svarva ner annars fixa ny vev. kvarnis har säkert sagt det förr antar jag 🙂
hadde ingen lust att lossa drivaxlar osv så lät lådan sitta kvar
jo jag har märkt att boxer e lite knepigt men men man lär sig nått nytt hela tidenjo ska kolla med dom jag känner som ska svarva och se va dom säger dom har erfarenhet av subaru vevar så det ska bli spännande och så vad dom säger om det går att rädda eller inte
9 juli, 2010 kl. 21:18 #204851yojneDeltagareVarför är bilderna så små ?
dom e länkade från zatzy
här e länken dit så ser ni lite fler bilder på bilen och alla andra bilder i större format
11 juli, 2010 kl. 20:36 #204852yojneDeltagareeftersom motorn e isär och veven skall in på svarvning i aug så tänkte jag börja med insuget
den röda färgen har ju släppt så ville kolla med er ang ider
ska man lacka om den röd eller en annan färg kanske
eller låta den vara utan färg altså helt blank kommer poleras isåfallnån som vet vart man kan få tag i bra färg som e värmebeständig och som kan fastna bra på insuget????
12 juli, 2010 kl. 20:03 #204839Fricke.wDeltagareOm du ska lacka om insuget och vill att de ska hålla länge, så föreslår jag att du låter någon firma pulver lacka de, vilket de nog säkerligen även är från början, då de ser ut att vara struktur lack som sitter på orginal, firmor som sysslar med detta är ofta industri lacknings firmor med mera, men de är mit förslag i alla fall, för den lackmetoden är jäkligt slit stark 😀
18 juli, 2010 kl. 21:36 #204853yojneDeltagareOm du ska lacka om insuget och vill att de ska hålla länge, så föreslår jag att du låter någon firma pulver lacka de, vilket de nog säkerligen även är från början, då de ser ut att vara struktur lack som sitter på orginal, firmor som sysslar med detta är ofta industri lacknings firmor med mera, men de är mit förslag i alla fall, för den lackmetoden är jäkligt slit stark 😀
okej ska kolla runt lite på det
fick en sjuk ide bara om man skulle ta och lacka insuget och ventilkåpa och lite små saker i motor rumet i sti rosa eller är det lite overkill och muppigt ????
19 juli, 2010 kl. 05:38 #204833MatsDeltagareRAL4010 är ju hur manligt som helst. Lacka på bara!
23 juli, 2010 kl. 13:39 #204854yojneDeltagareRAL4010 är ju hur manligt som helst. Lacka på bara!
antar att det är den lack koden som är rosa eller?????
23 juli, 2010 kl. 17:16 #204834MatsDeltagareantar att det är den lack koden som är rosa eller?????
Jepp
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.