- Detta ämne har 56 svar, 8,089 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av yojne.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2010 kl. 19:20 #204835RKDeltagare
Slippa veven är ingen bra ide…igentilgen…det kan bli stora problem om det vill sig illla.
Tja finns några företag, RCm är väl snabbast, Mark på Lateral men han får du ringa till glöm mail !Kan ni förklara lite mer vad som kan hända om man gör det? Ni menar alltså att om man har repor så skall man istället köpa ny?
28 oktober, 2010 kl. 17:39 #204865yojneDeltagareja värför inte slipa ha gjort det på ett anta andra bilar som vat myket värre så värför skulle det inte bli bra på denna ???
isånna fall vart hitta en ny vev till bra pis
28 oktober, 2010 kl. 19:15 #204827KvarnisDeltagareen 79mm vev kostar ~$350, om du slippar ner veve är det storrisk att lagren inte kommer passa.
I stor sett ingen som bygger subarumotrer ofta slippar veven, det är för tighta tolleranser.
Har an ett äldre block som bygger man om det till “rear trust” så funkar alla biliga delar vipps 🙂
28 oktober, 2010 kl. 21:48 #204843MyzkooDeltagareen 79mm vev kostar ~$350, om du slippar ner veve är det storrisk att lagren inte kommer passa.
I stor sett ingen som bygger subarumotrer ofta slippar veven, det är för tighta tolleranser.
Har an ett äldre block som bygger man om det till “rear trust” så funkar alla biliga delar vipps 🙂
Finns ju 79mm axlar nu som är “dual trust” dvs passar både i block med axiallagret på 3e och 5e position 🙂 fiffigt!
29 oktober, 2010 kl. 14:22 #204863yojneDeltagarehajjar inte så mycket ang center och rear trhust vad e skilnaden???
29 oktober, 2010 kl. 15:48 #204879EiiiiikDeltagareKul tråd att läsa! 🙂
Jag kanske dessvärre får gå samma väg snart. Vi får se vad som händer 🙂29 oktober, 2010 kl. 16:09 #204866yojneDeltagarehajjar inte så mycket ang center och rear trhust vad e skilnaden???
och hur vet jag vlken typ av vev jag har i min???
kanske ska ta och forsätta o berätta hur det går
insuget är rensat från all färg så det e nu silver har putsat upp alla rör lite gran som sitter på insuget och runt om kring har bytt ut alla gamla vacumslangar och bytt ut alla klammor bytt packningar till spridarna och hela insuget med tillbehör är ihop satt så det bara är att lyfta på sen. lägger in bilder senare på detta =)
10 december, 2010 kl. 17:18 #204867yojneDeltagarenu har jag haft veven på slipning och stakarna på honing och fått hem nya lager och komplett packnngs sats
monterade dit ramlagerna och veven sen ihop med block halvorna. smack s satt allt perfekt och veven glider runt precis som den ska så jag tror ine det kommer vara några problem.
sitter just nu och väntar på nya block och topp bultar så jag kan skruva ihopp motorn snart ska även lägga upp lite bilder snart på ihopp sättningen
10 december, 2010 kl. 17:28 #204828KvarnisDeltagarenu har jag haft veven på slipning och stakarna på honing och fått hem nya lager och komplett packnngs sats
monterade dit ramlagerna och veven sen ihop med block halvorna. smack s satt allt perfekt och veven glider runt precis som den ska så jag tror ine det kommer vara några problem.
sitter just nu och väntar på nya block och topp bultar så jag kan skruva ihopp motorn snart ska även lägga upp lite bilder snart på ihopp sättningen
Hoppas du mätade lager spelen, typ som Myzkoo gjore i hans tråd
10 december, 2010 kl. 19:03 #204840Fricke.wDeltagareJa som kvarnis säger, mina lagger passade också utmärkt om man säger så, men var ändå för tajt lager spel i sidled på mainberingen mot veven.
13 december, 2010 kl. 07:00 #204868yojneDeltagarejo lager spelet var lite tajt men har slipat ner det lagret lite så spelet blivit lite större snackade med dom som slipa min vev och dom sa att det e så dom gör på alla deras subaru motorer.
hur mycket ska lager spelet vara på ungefär så man kan få det mer exakt ???
så som det är nu tycker jag känns jätte bra men vore ju bra om man kunde göra det precis som det skall vara
hoppas jag får bultarna nu i veckan så man hinner skruva ihop blocket innan man går på jul ledighet =)
16 december, 2010 kl. 09:30 #204869yojneDeltagaremenade axial spelet då hihi själva lager spelet var precis som det ska vara har monterat stakarna på veven nu väntar fortfarande på block bultarna som befinner sig i danmark just nu så dom dycker väll upp på mondag hoppas jag
20 december, 2010 kl. 09:21 #204870yojneDeltagarekollade lite på nätet såg att mina bultar kom till svergie den 16 och igår kom dom till utlämnings stället så hoppas posten skickar ut lappen i dag så man kan åka och hämta bultarna så kanske blocket och topparna kommer på innan helgen skulle vara underbart =)
20 december, 2010 kl. 09:33 #204871yojneDeltagarehär e lite bilder
packnins satsen
inehålletden slipade veven
block halvor plus vev
23 december, 2010 kl. 20:41 #204872yojneDeltagarenu har bultarna kommit så det blir till att skruva ihop motorn efter nyår och förhoppningsvis är bilen start klart innan februari och då ska den iväg på mappning nå bra tips på vart man ska mappa och vilket system man ska köra inte tänkt mig direkt nå effekt ökning vill få bort lmm så man kan köra med öppet filter och så bilen blir mappad för v-power eller 98 vill försöka ha kvar bilen så orginal som möjligt så inte ute efter nå mapp eller system som ökar effekten mycket och sliter mer på motorn, lite ökning e ju ett plus
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.