- Detta ämne har 56 svar, 8,089 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av yojne.
-
FörfattareInlägg
-
24 december, 2010 kl. 09:31 #204841Fricke.wDeltagare
Ja vill du köra utan lmm på en så pass tidig sti som du har, så är de vell uteslutande eftermarknads sprut som gäller.
Vet dock att ecutec har anonserat att dom är på G med att släpa en race varsion av ecutec till subaru och evo, som skulle eliminera lmm, men när den släps är de nog ingen som verkar veta, samt att du blir vell inte hjälpt av de, då ecutec främst är för newage subar, med en mer anvancerad ecu.MVH
Fredrik15 januari, 2011 kl. 15:43 #204873yojneDeltagarenu är block halverna ihop och kolvarna på plats och det sitter jätte fint nu är det snart dags föratt montera olje pump och annat som ska sitta på blocket innan topparna monteras,
och topparna ska iväg på planing och byta ventiltätningar. bilder kommer snart18 januari, 2011 kl. 11:56 #204874yojneDeltagarenu har även vattenpump och olje pump kommit på plats ska snart börja skruva dit resten av sakerna sen väntar jag bara på att topparna ska komma tillbaka:)
18 januari, 2011 kl. 18:12 #204880EiiiiikDeltagareLåter bra det! 🙂
Fortsätt att fylla projekttråden med bilder.
14 februari, 2011 kl. 13:55 #204875yojneDeltagarenu är motorn helt ihop enda som saknas nu är olja och oljefilter
sen ska motorn ner i bilen.bilder kommer snart min mobil gick sönder så har inte kunnat lägga upp bilder men ska göra det så småning om.
en fråga jag har är vad ni tycker vilken olja jag ska ha i bilen ?????
15 februari, 2011 kl. 09:52 #204844TomKDeltagareDet diskuteras ganska mycket olja i den här tråden.
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=6400715 februari, 2011 kl. 12:56 #204829KvarnisDeltagareUtan att läsa igenom tråden igen….
har du bytt kolvarna?
Om så bör du börja med en mineral olja, absolut första oljan ska du inte ha länge max några mil.
Sen ut med den i med typ 15/50 minerall kör en bra bit utan ladd max 0.2(80mil) sen kan du byta till en semi max 0.5bar(80mil), sedan full syntet av bra kvalitet typ castrol edge 10-60 alt Motul 15-50
15 februari, 2011 kl. 12:58 #204830KvarnisDeltagareär det bara lager byte m.m, kör i någon billig syntet några mil, sen nytt filter och ny kvalitets olja
15 februari, 2011 kl. 13:09 #204845TomKDeltagareUtan att läsa igenom tråden igen….
har du bytt kolvarna?
Om så bör du börja med en mineral olja, absolut första oljan ska du inte ha länge max några mil.
Sen ut med den i med typ 15/50 minerall kör en bra bit utan ladd max 0.2(80mil) sen kan du byta till en semi max 0.5bar(80mil), sedan full syntet av bra kvalitet typ castrol edge 10-60 alt Motul 15-50
Så man ska byta olja ca 4 gånger om allt är nytt?
15 februari, 2011 kl. 14:48 #204876yojneDeltagareendast lager byte är gjort 🙂
så mineral olja först sen helsyntet???
16 februari, 2011 kl. 10:41 #204877yojneDeltagaremen det är alltså 10-60 som borde köras med sen framöver????
15 april, 2011 kl. 07:04 #204878yojneDeltagarehej alla bilen e färdig förlåt för att jag missat att skriva om ihopsättningen och inläggning av bilderna har kört bilen i 3 veckor nu och den fungerar grymt bra och går hur fint som helst
och nu är det så att den ska säljas så om någon e intresseraad så finns annonsen på blocket
http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_impreza_WRX_STI_TYPE_R__v3_32951479.htm?ca=11&w=1
mvh jocke
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.