Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #347004
    jesperf
    Deltagare

      Hej

      Jag har en 2010 legacy diesel som just nu beter sig märkligt. Som rubriken säger, utan inkopplad givare till bränsletryck genererar ECU P0193 och  men startar och går i limp home.

      När jag väl kopplar in den genererar ECU inga felkoder men motorn startar inte.

      Har en teori om att utan inkopplad givare så vet inte ECU att trycket i bränslesystemet är för lågt och den hoppar igång. Men med inkopplad givare känner ECU att det är för lågt tryck och vägrar starta motorn. Vilket får mig att tänka på dieselpumpen och/eller givaren i sig. Dock skall tilläggas att jag är novis på dieslar men förstår principen.
      <p style=”text-align: left;”>Förstår inte riktigt hur den kan vägra när den får allt den behöver, så jag vänder mig till er som förhoppningsvis är mer insatta i Subaru.</p>
      Mvh

      Jesper

      • Detta ämne redigerades för 1 år, 3 månader sedan av jesperf.
      #348955
      Sandström
      Keymaster

        Hallå kamrat, är inte allt för kunnig med diesel maskiner heller, men prova att byta den givaren, nu vet inte jag riktigt vad det är för typ av givare men du borde kunna kolla upp med en multimeter om den är dålig, en googling på hur man kollar det rekommenderas, alt köpa en ny och byta för att se om den fungerar eller inte.

        Trevlig helg

        //Sandström

        • Det här svaret redigerades för 1 år, 2 månader sedan av Sandström.
        #351405
        jesperf
        Deltagare

          <p style=”text-align: left;”>Hallåj,</p>
          Slutade med att vi bytte hela spridarbryggan med givare. Dock utan framgång men har felsökt vidare bakåt och lutar mer åt att pumpen vid fjäderbenet är kass på något sätt.

          Kommer ingen soppa ur röret och när jag manuellt pumpar in soppa så hostar bilen till.

          Återkommer

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.