SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Motorlyft med växellådan?

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Som det står ovan, funkar det? Tänkte om man kunde få ut allt på ett o samma lyft. Nån som gjort det eller läst att nån gjort det? Ska eventuellt lyfta ur motorn i helgen o då vill man ju ha så lite jobb som möjligt 😉

SecretAgentMan
      Deltagare

Nja, det är inget jag skulle ge mig på…du åker i alla fall på att dela motor och låda.

/J – lyfte en kokarboxer igår faktiskt, 2 timmar tar det. 😉

lunkan
        Deltagare

Jag behöver inte dela på motor o låda då jag har nya saker som ska dit 😉

Kvarnis
          Deltagare

Det går, men det är bra lurigt.

Utt går nog bättre än in, men du får plocka väldigt rent innan.

STIred
            Deltagare

Utt går nog bättre än in.

Brukar ju vara så ut går det alltid lättare än in 😉 😀

SecretAgentMan
              Deltagare

Med kylare ur går det, har kollat det, men det är inte simpelt, och det är kraftigt överhängande (*asg*) risk att man slår i något…det skall vinklas och donas…och lyftas högt..

Och man grejar det inte själv då.

/J – precis bytt en kamrem, finmeck – hittade kalasbra fjäderklämmor (skonsamma mot remmen naturligtvis) att hålla remmen på plats på den ”bångstyriga” sidan på Classe-O, sparade ett par svordomar! 😀

lunkan
                Deltagare

Då ska jag försöka iallafall! Har en kompis som får äran att hjälpa till så det ska väl gå bra att både få ur o i den!! 😀

frippe
                  Deltagare
                    pannan
                    Deltagare

Finns ju växellådslyft att köpa på hmmm Feltema 🙂 Om du behöver en sådan. Tror det är lättast att ta bort drivaxlar först sedan låda och sist motorn om du vill ha ut allt.

SecretAgentMan
                      Deltagare

Häpp, pratar vi hemjobb utan lyftmöjlighet är det absolut enklast att ta ut motorn först, sedan lådan.

/J – har t-tröjan och allt. 😀

lunkan
                        Deltagare

Jo du hemmapul är det allt! Får väl ta ner lådan på bröstet o sen låta nån dra ut mig 😀

SecretAgentMan
                          Deltagare

Nej, nej, nej – motorn ur först, det är betydligt enklare än det ser ut…sedan är det smal sak med lådan..

/J

lunkan
                            Deltagare

ok motor först sen lådan! Vilken väg tar man lådan enklast, motorrummet eller under bilen? Kanske bara går att ta den neråt?

SecretAgentMan
                              Deltagare

Motorrummet går….ensam var det knivigt, men jag skulle ta den nedåt om det var så att bilen gick att få upp högt nog på pallbockarna. 🙂

/J – precis meckat i en motor, 2 timmar tog det, inkl. ditmeck av kamkåpor, och momentdragning av tryckplatta. 😀

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.