SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motorn typ dör/tappar all effekt

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2298
    Subaru_Daniel
    Deltagare

      Jag har ett problem när jag kör hård körning och gör kraftiga svängar med gas, jag tappar 0.5bar laddluft och ibland så typ tvärnitar motorn… den dör inte men den rycker till och blir som värsta motorbromsningen. Någon som vet vad detta kan bero på ??

      #50937
      Subaru_Daniel
      Deltagare

        tack för dom svaren!

        #50933
        Kvarnis
        Deltagare

          >fuel-surge
          >dvs soppapumpen når inte ner till bensinen i tanken.
          >löses med mer soppa i tanken vid inspirerad körning, eller en
          >catch tank.
          >
          >/Ola

          Nja vill inte vara pettig Ola…Surge Tank är nog det du tänker på ;):D

          Kan även vara så att pumpen är byt och har ett mindre filter..
          Mer soppa i tanken löser det vilket fall som helst 😀

          #50934
          Kvarnis
          Deltagare

            Catch tank är det man brukar fåna upp olje diman med från vevhus ventialtoionen… fast kärt Barn har väl många namn…typ ;):D

            #50936
            SubaruDaniel
            Deltagare

              ok.. tändstiften är nästan nya.. men var köper jag det någon stans?

              #50938
              Subaru_Daniel
              Deltagare

                har kommit fram till att det inte beror på att jag har för lite bensin i tanken. den gör samma sak nu med fulltank!..

                #50939
                Subaru_Daniel
                Deltagare

                  >Kan även vara något/några tändstift med en aning för stort
                  >elektrodavstånd, och därför lyckas inte gnistan att slå över
                  >när laddtryck/kompressionen ökar över en viss nivå.
                  >
                  >Löses med kontroll av elektrodavstånd och om avståndet är för
                  >stort så korrigerar man det eller köper en kraftigare
                  >tändspole, 😉 vilket inte är en bra lösning för
                  >elektrodavståndsfel men kan hjälpa. Att byta tändspole är
                  >aktuellt för de som kör med riktigt höga laddtryck.
                  >
                  >/Kjell

                  Kan det vara problem med tändstiften fast alla är nya? (150)mil eller nått…. eller är det en kraftigare tändspole jag behöver?… som sagt så har jag provat att köra med fulltank och det är samma problem.

                  #50940
                  Subaru_Daniel
                  Deltagare

                    ok… jag har det luftfiltret samt en FMIC från APS och 3tums system. den vill ladda typ 1.2bar….

                    #50924
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Du vet att laddtrycksspärren ligger ganska precis där va? 😉

                      /J

                      #50941
                      Subaru_Daniel
                      Deltagare

                        ok ok 🙂 får hoppas att det blir bättre med Dawes Device….

                        #50925
                        SecretAgentMan
                        Deltagare

                          Visst blir det det – så länge du håller fingrarna i styr och inte skruvar upp trycket för högt.

                          /J

                          #50942
                          Subaru_Daniel
                          Deltagare

                            hehe

                            #50930
                            Practos
                            Deltagare

                              fråga om dawes: varför borrar vissa upp det lilla hålet till tex 1.5 mm ?

                              #50926
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                För att lugna ned responsen på laddtrycket en smula.
                                Med originalturbon så kan det vara en god ide (vissa gillar det snabba trycket, eller har en stor turbo 😀 – så de levereras med ett standard 0.5 mm hål).

                                Det beror rätt mycket på körstil, hur man hanterar gasen om det är nödvändigt att modda dawesen. 🙂

                                /J

                                #50943
                                Niklas
                                Deltagare

                                  Vilken körstil lämpar sig bäst till 0.5mm respektive 1.5mm sa du?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.